Τα καινούργια αυτοκίνητα έχουν βελτιωθεί σε πάρα πολλούς τομείς, αφού συγκριτικά με τα (όχι πολύ) παλαιότερα, είναι σημαντικά ασφαλέστερα, πιο προηγμένα σε τεχνολογία και με πιο αποδοτικούς – οικονομικούς κινητήρες. Αν σε αυτά προσθέσουμε και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τότε μιλάμε για χάσμα γενεών. Ακόμα και προηγούμενες γενιές δημοφιλών αυτοκινήτων μοιάζουν παρωχημένες σε σχέση με τις καινούργιες, ειδικά στον τομέα της τεχνολογίας και κυρίως της ψηφιοποίησης των εσωτερικών τους.
Δείτε ακόμα: Ποιες πρωτιές είχε το Nissan Sunny του 1981;
Αν πάλι γυρίσουμε αρκετά χρόνια πίσω και συγκεκριμένα τη δεκαετία του ‘90 όπου τα βασικότερα στοιχεία στον εξοπλισμό που ενδιέφεραν τους αγοραστές ήταν το υδραυλικό τιμόνι, το air condition και τα ηλεκτρικά παράθυρα, τότε το χάσμα είναι τεράστιο. Φανταστείτε για παράδειγμα τον οδηγό ενός Nissan Sunny να οδηγήσει το LEAF. Θα νομίζει ότι μπήκε ξαφνικά στο διαστημόπλοιο Enterprise.
Στο Sunny, όπως και στα περισσότερα μοντέλα του ΄90, ο όρος «ασφάλεια» περιοριζόταν μόνο στις ζώνες ασφαλείας, τις οποίες και πάλι λίγοι τις χρησιμοποιούσαν. Το δημοφιλές μικρομεσαίο αυτοκίνητο που παράγονταν και στην Ελλάδα, μετακίνησε χιλιάδες οικογένειες, ενώ στο τιμόνι του έμαθαν πολλοί να οδηγούν. Η τελευταία του γενιά πριν την αλλαγή σε Almera, παράχθηκε έως το 1995 και βασιζόταν στην πλατφόρμα «B» της Nissan. Πάνω σε αυτή είχαν χτιστεί και άλλες παραλλαγές του Sunny σε διάφορα μέρη του κόσμου, όπως ήταν και ο μακρινός συγγενής του Sunny στο Μεξικό, το Tsuru. Το τελευταίο Nissan Tsuru βγήκε από το εργοστάσιο του της Nissan στο Μεξικό το 2016, ύστερα από 25 χρόνια αδιάκοπης παραγωγής (από το 1991).
Δείτε ακόμα: Γνωρίζετε το Nissan Sunny 1.5 Turbo του 1982;
Η ιαπωνική φίρμα το κράτησε τόσα χρόνια γιατί ήταν πολύ φθηνό στην αγορά αλλά και στη συντήρησή του. Το 2016 κόστιζε στο Μεξικό 142.100 πέσο (ισοτιμία τότε 6.915 ευρώ) και ήταν ένα σεντάν μήκους 4.325 χλστ., με μόνο στάνταρ στοιχείο στον εξοπλισμό του το ράδιο CD. Το Tsuru, όπως και το «δικό μας» Sunny που μοιράζονταν την ίδια πλατφόρμα, μπορεί να ήταν αξιόπιστα και με καλά χαρακτηριστικά πριν από τρεις δεκαετίες. Όμως, σε μια τυπική μετωπική σύγκρουση προδιαγραφών Global NCAP, το αμάξωμα του Μεξικανικού Sunny κατάρρεε και ο οδηγός ζήτημα θα ήταν αν έβγαινε ζωντανός. Ακόμα και το πιο σύγχρονο, πρώτης γενιάς Almera του 1999 διαλύονταν στο crash test και είχε αξιολογηθεί με 1 αστέρι στις δοκιμές του Euro NCAP. Ευτυχώς, τα σημερινά αυτοκίνητα είναι εξαιρετικά πιο ασφαλή και σώζουν καθημερινά χιλιάδες ζωές συνανθρώπων μας.
Παρακολουθείστε παρακάτω και το βίντεο με το crash test: