Τα αυτοκίνητα που προέρχονται από εταιρείες της Άπω Ανατολής είναι πολλά και κυρίως αφορούν μοντέλα από την Ιαπωνία και τη Ν. Κορέα. Στην Ευρώπη οι μάρκες από αυτές τις δύο χώρες είναι γνωστές εδώ και πολλά χρόνια, ενώ κάποιες έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλείς και από πλευράς πωλήσεων.
Ποιο είναι όμως το μοντέλο που έχει κερδίσει τη «δύσκολη» αγορά της Γερμανίας, όπου οι πολίτες της προτιμούν τα δικά τους προϊόντα; Ο ξένος «κατακτητής» προέρχεται από τη Ν. Κορέα και πρόκειται για το Hyundai Kona. Συγκεκριμένα το 2021 οι ταξινομήσεις του έφτασαν τα 29.982 οχήματα, αφήνοντας πίσω του πολλά ακόμα μη Ευρωπαϊκά αυτοκίνητα.
Όπως στη χώρα μας, έτσι και στη Γερμανία, το Kona διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης, το υβριδικό και το αμιγώς ηλεκτρικό. Πληροφοριακά, η βασική του έκδοση με τον 1.0 T-GDi 120 hp κινητήρα κοστίζει από 20.390 ευρώ και το 48V Hybrid από 22.750 ευρώ. Στην Ελλάδα με τον ίδιο εξοπλισμό πωλείται με αρκετά λιγότερα λεφτά, από 18.790 ευρώ και από 19.690 ευρώ αντίστοιχα.
Το «εγχώριο» Kona αποτελεί παράλληλα ένα από τα πιο προσιτά σε τιμή B-SUV της αγοράς, χωρίς παράλληλα να έχει καμία έλλειψη από τον εξοπλισμό του. Συγκεκριμένα, στις 18.790 ευρώ διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματη λειτουργία φώτων, air condition, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων και ζάντες αλουμινίου.
Ο αποδοτικός turbo κινητήρας 1.0 T-GDi των 120 ίππων και 172 Nm ροπής είναι επαρκής για το Kona, αφού το κινεί σε σβέλτους ρυθμούς και έχει λογικές κατανάλωση. Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 181 χλμ./ώρα, με μέση κατανάλωση δοκιμής στα 7,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 122 γρ./χλμ. Παράλληλα, το μηχανικό αυτό σύνολο είναι ελαστικό, έχει ραφιναρισμένη λειτουργία και ανεβάζει εύκολα στροφές, χωρίς να κάνει θόρυβο. Πολύ καλό είναι και το ταίριασμα του κινητήρα με το αυξημένης ακαμψίας πλαίσιο και τις σχετικά σφιχτές αναρτήσεις.