Σήμερα το φθηνότερο καινούργιο αυτοκίνητο που πωλείται στην Ελλάδα, είναι το Mitsubishi Space Star, το οποίο κοστίζει από μόλις 12.850 ευρώ. Όμως πριν από εννέα χρόνια, το 2013 με λιγότερα λεφτά από το προαναφερθέν ποσό, μπορούσε κανείς να αποκτήσει το μικρομεσαίο Mitsubishi, το Lancer! Βέβαια τότε με πάρα πολύ λίγα χρήματα ήταν διαθέσιμα πολλά καινούργια μοντέλα, όμως πλέον αυτές οι εποχές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.
Συγκεκριμένα η Mitsubishi προσέφερε το Lancer 1.6 Sport Sedan με έκπτωση 3.000 ευρώ, ενώ μαζί με το όφελος της απόσυρσης των 1.208 ευρώ, το αυτοκίνητο κόστιζε από μόλις 12.652 ευρώ! Το πιο πρακτικό Sportback ήταν ελάχιστα πιο ακριβό και μαζί με όλα τα οφέλη ξεκινούσε από 12.723 ευρώ. Στις πιο ακριβές εκδόσεις έφταναν τις 14.162 ευρώ, ποσό που τώρα επαρκεί για να αποκτήσει κανείς κάποιο καινούργιο μίνι μοντέλο. Το ένατης γενιάς Lancer παρουσιάστηκε το 2007 με το σεντάν αμάξωμα και το 2009 με το 5θυρο, ενώ το 2014 σταμάτησε από την Ευρώπη και δεν αντικαταστάθηκε. Μεταχειρισμένα υπάρχουν λίγα στην εγχώρια αγορά, όμως τα περισσότερα είναι με τον 1.800άρη κινητήρα των 143 ίππων.
Εξωτερικά το τελευταίο Lancer ξεχώριζε μπροστά με την επιθετική του όψη, χάρη στη μάσκα «Jet fighter». Δυναμικό ήταν και το προφίλ του Sportback με το μακρύ (για την κατηγορία) αμάξωμα των 4.585 χλστ. μήκους και τη χαρακτηριστική έντονη κλίση στο τελείωμά του. Το εσωτερικό με τα σκληρά πλαστικά ήταν ίδιο μεταξύ των δύο Lancer και για τα δεδομένα της εποχής παρουσίαζε σύγχρονη εικόνα με σπορτίφ λεπτομέρειες, όπως επενδύσεις σε αποχρώσεις αλουμινίου, δύο μεγάλα στρογγυλά όργανα στον αντίστοιχο πίνακα και τριάκτινο τιμόνι. Από πλευράς χώρων, το Lancer ήταν άνετο για τους επιβάτες του, ενώ το Sport Sedan είχε περισσότερο αέρα για τα κεφάλια των πίσω επιβατών και μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ (400 λτ. έναντι 344 λτ.).
Ο 1.600άρης κινητήρας με το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (MIVEC) απέδιδε 117 ίππους και 154 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,1 δλ., μέγιστη ταχύτητα 188 χλμ./ώρα και πραγματική κατανάλωση στα 7,0 λτ./100 χλμ. Εμφάνιζε καλό τράβηγμα και ελαστικότητα, όμως αρνητικό του γνώρισμα ήταν ο αισθητός θόρυβος που παρήγαγε και περνούσε στο εσωτερικό.
Βασισμένο στην παγκόσμια πλατφόρμα Project Global που αποτελούσε προϊόν συνεργασίας της Mitsubishi με την Chrysler, το Lancer διέθετε αρκετά καλή ακαμψία σε συνδυασμό με ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς. Αυτές εξασφάλιζαν καλή άνεση χάρη στη μαλακή τους ρύθμιση, ενώ παρείχαν καλή σταθερότητα σε ευθείες και στροφές.