Το Toyota Yaris αποτελεί το απόλυτο best seller αυτοκίνητο στην Ελλάδα επί σειρά ετών, πορεία που αναμένεται να συνεχίσει και το εντελώς νέο, τέταρτης γενιάς Yaris. Το λανσάρισμά του στη χώρα μας έχει ξεκινήσει εδώ και λίγο καιρό, ενώ εμείς έχουμε οδηγήσει και τις δύο πιο εμπορικές εκδόσεις του, αυτές με τους κινητήρες βενζίνης 1.5 λτ. 125 PS και το υβριδικό 1.500άρι των 116 ίππων.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Toyota Yaris 1.5 λτ. Dynamic Force 125 HP
Το νέο Yaris έχει βελτιωθεί σημαντικά ως προς τα οδηγικά του χαρακτηριστικά, χάρις και στη νέα πλατφόρμα TGNA που βασίζεται, με αποτέλεσμα να είναι μια κατηγορία πάνω σε σχέση με τον προκάτοχο. Αν βάλει κανείς το καινούργιο Yaris δίπλα σε οποιοδήποτε από τα 3 προηγούμενα, το πιθανότερο είναι να νομίσει πως προέρχεται από διαφορετικό κατασκευαστή. Τελείως διαφορετικό είναι και το εσωτερικό του, με το πιο σπορτίφ προφίλ.
Παρόλη την αναβάθμιση σε κάθε επίπεδο, το νέο Yaris έχει κάποια «σφάλματα» που δυσκολεύουν τη ζωή του οδηγού και των πίσω επιβατών. Η εργονομία σε γενικές γραμμές είναι απροβλημάτιστη, όμως η βασική «Αχίλλειος πτέρνα» αφορά την κονσόλα που περιλαμβάνει τους τέσσερις διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα, τους διακόπτες για το κλείδωμα των θυρών και το χειριστήριο των ηλεκτρικών καθρεπτών.
Δείτε ακόμα: Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Hybrid
Όλα αυτά είναι πολύ ψηλά τοποθετημένα και δεν βρίσκονται στην προέκταση του χεριού όπως συνηθίζεται (και βολεύει) στα περισσότερα αυτοκίνητα. Κάθε φορά που ο οδηγός θα χρειαστεί να ανοίξει ένα παράθυρο θα πρέπει να σηκώσει το χέρι του, αντί να έχει το διακόπτη στα δάκτυλά του. Επίσης, η πρόσβαση στην εσωτερική χειρολαβή της πόρτας δεν είναι η καλύτερη δυνατή, λόγω του πάνελ στην πόρτα με το μοντέρνο μεν σχεδιασμό, αλλά με τη μέτρια εργονομία.
Ένα ακόμα βασικό μειονέκτημα που θα πρέπει να επανεξετάσει η Toyota, είναι το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών. Έτσι δεν διευκολύνεται η είσοδος και έξοδος των επιβατών από το πίσω κάθισμα. Αντιθέτως το πορτμπαγκάζ των 286 λίτρων έχει μεγάλο άνοιγμα είναι εύκολα προσβάσιμο και αξιοποιήσιμο. Ευχάριστη εντύπωση προκαλεί η ελαφριά πόρτα, αφού θέλει λίγη δύναμη για να κλείσει.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Toyota C-HR 1.8 Hybrid 122 PS