Η Honda χρόνια τώρα είναι γνωστή για την αξιοπιστία των αυτοκινήτων της, για τους αποδοτικούς κινητήρες (ατμοσφαιρικούς, turbo και hybrid) και τα σπορτίφ χαρακτηριστικά τους. Το Civic και το CR-V αποτελούν χρόνια τα παγκόσμια best seller μοντέλα της, όμως στις Η.Π.Α. έχει δεκαετίες ισχυρή παρουσία και το Accord. Στην Ευρώπη δεν είχε την ίδια τύχη, λόγω του ισχυρού ανταγωνισμού κυρίως από τη Γερμανία, αλλά των υψηλότερων τιμών του έναντι ιαπωνικών αντιπάλων του. Επίσης στη χώρα μας οι 2λιτροι κινητήρες πάντα αποτελούσαν φορολογικό μειονέκτημα, όταν άλλα μεσαία σεντάν είχαν 1.600άρια μηχανικά σύνολα.
Διπλά ψαλίδια εμπρός – πίσω με αντιστρεπτική
Με κινητήρα 1.6 λίτρων ήταν διαθέσιμο το Accord έως την τρίτη γενιά του (πρόσφατα λανσαρίστηκε το 11ης γενιάς). Το Accord 3ης γενιάς το οποίο κατασκευάστηκε μεταξύ 1985-1989 έφερε κάτι μοναδικό για τη Honda, το οποίο ακόμα και σήμερα συναντάται σε αυτοκίνητα σπορ και πολυτελείας. Ήταν το πρώτο Honda που χρησιμοποιούσε ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός – πίσω, μαζί με αντιστρεπτικές δοκούς. Αυτός ο τύπος είναι ο καλύτερος που μπορεί να έχει ένα αυτοκίνητο, γιατί εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή επαφή με το οδόστρωμα, μαζί με την κατάλληλη απορροφητικότητα, χωρίς αναπηδήσεις και λοιπές παρενέργειες. Πολύ καλά τα είχε πάει και σε δοκιμές, έχοντας βρεθεί πίσω από την Porsche 944 σε τεστ κρατήματος, παρότι φορούσε ζάντες 13 ιντσών.
Αεροδυναμικός συντελεστής Cd: 0,32
Λόγω του χαμηλού της ύψους της ανάρτησης, οι σχεδιαστές μπορούσαν να πετύχουν χαμηλό εμπρός ρύγχος, εξασφαλίζοντας παράλληλα χαμηλότερο κέντρο βάρους και πιο σφηνοειδές εμπρός άκρο. Στοιχείο που αφορούσε τόσο τα μοντέλα με τα πτυσσόμενα φώτα (π.χ. μοντέλα των Η.Π.Α.), όσο και με τα συμβατικά φανάρια. Με Cd: 0,32, το Accord Sedan ήταν ένα από τα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα της εποχής του, νούμερο χαμηλό και για τα τωρινά δεδομένα. Επίσης, το τιμόνι του διέθετε μεταβλητή υδραυλική υποβοήθηση και ήταν πολύ ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες εξυπηρετώντας στου ελιγμούς, ενώ βάραινε όσο ανέβαζε ρυθμούς.
Με νεύρο ο 1.600άρης κινητήρας
Ο βασικός 12βάλβιδος 1.600άρης κινητήρας απέδιδε 88 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., ροπή 122 Nm στις 3.500 σ.α.λ. και συνδυάζονταν με ένα κοντής κλιμάκωσης και άριστης αίσθησης 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο (100 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.). Σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος των 1.040 κιλών του αμαξώματος των 4.535 χιλιοστών μήκους (4.551 χλστ. έχει το νέο Civic), ήταν σβέλτο για τα τότε δεδομένα, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ. και με μέγιστη ταχύτητα 176 χλμ./ώρα.
Εσωτερικό υπόδειγμα
Στα πλεονεκτήματα του Accord τρίτης γενιάς ανήκαν η πολύ καλή εργονομία, ορατότητα, ποιότητα και χώροι του. Μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες, μοκέτες στο δάπεδο, βελούδινες επενδύσεις, και μεγάλα παράθυρα συνέθεταν μια καμπίνα που θα τη ζήλευαν και σήμερα σχεδιαστές. Άλλωστε και στα νέα Civic και Accord, η Honda επέστρεψε στις ευθείες γραμμές και στη μινιμάλ αισθητική προς όφελος της πρακτικότητας. Παράλληλα στο πίσω κάθισμα του Accord κάθονταν άνετα και ψηλοί, ενώ ο χώρος αποσκευών του μετρούσε 470 λίτρα.