Κάθε κάτοχος αυτοκινήτου θέλει να μην έχει τρεχάματα με συνεργεία, παρά μόνο να τα επισκέπτεται όταν έρχεται η ώρα για την προγραμματισμένη συντήρηση. Ανάλογα βέβαια τη χρήση μπορεί να φθαρούν πιο γρήγορα ή αργά διάφορα αναλώσιμα υλικά και να χρειάζονται αντικατάσταση, όπως λάδια, φίλτρα, τακάκια, ιμάντες κ.λπ. Ωστόσο δεν αποκλείονται και κάποιες απρόσμενες βλάβες που μπορεί να τύχουν στο κάθε μοντέλο, ανεξαρτήτως μάρκας.
Μια εικόνα περί αξιοπιστίας πολλών αυτοκινήτων μας δίνουν οι τεχνικοί έλεγχοι που γερμανικού TÜV, που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο σε εκατομμύρια οχήματα. Άλλωστε η Γερμανία αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Ενδεικτικά, από τον Ιούλιο του 2020 έως τον Ιούνιο του 2021 έκανε 19,6 εκατομμύρια τεχνικούς ελέγχους. Αυτούς τους κατηγοριοποίησε η Autobild ανά ηλικία και ανακοίνωσε τα αποτελέσματα. Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίσαμε για την συγκεκριμένη περίπτωση τα ιαπωνικά αυτοκίνητα με το χαμηλότερο ποσοστό προβλημάτων, όπως μπορείτε να τα δείτε στους παρακάτω πίνακες.
4-5 ετών | ||
Μάρκα/μοντέλο | Προβλήματα (μ.ο. 8,0%) | Χιλιάδες χλμ. |
Mazda CX-3 | 3,5% | 51 |
Mitsubishi ASX | 5,1% | 64 |
Honda Jazz | 5,5% | 44 |
Suzuki Vitara | 5,5% | 62 |
Mazda2 | 5,7% | 53 |
Toyota Yaris | 5,8% | 49 |
Toyota RAV4 | 5,8% | 69 |
6-7 ετών | ||
Μάρκα/μοντέλο | Προβλήματα | Χιλιάδες χλμ. |
Suzuki SX4 | 6,1% | 79 |
Toyota RAV4 | 6,5% | 92 |
Mazda2 | 7,4% | 65 |
Mitsubishi ASX | 8,5% | 90 |
Toyota Auris | 8,9% | 84 |
Mazda CX-5 | 9,4% | 100 |
8-9 ετών | ||
Μάρκα/μοντέλο | Προβλήματα (μ.ο. 17,5%) | Χιλιάδες χλμ. |
Mazda CX-5 | 10,7% | 111 |
Mazda3 | 11,4% | 97 |
Mitsubishi ASX | 11,6% | 117 |
Toyota RAV4 | 12,1% | 112 |
Honda Jazz | 12,2% | 84 |
Toyota Yaris | 12,3% | 80 |
Toyota Avensis | 13,4% | 129 |
10-11 ετών | ||
Μάρκα/μοντέλο | Προβλήματα (μ.ο. 22,8%) | Χιλιάδες χλμ. |
Honda Jazz | 16,2% | 104 |
Toyota RAV4 | 16,4% | 126 |
Mazda3 | 16,9% | 112 |
Toyota Avensis | 17,7% | 150 |