Τα αυτοκίνητα είναι πολυσύνθετα και διαθέτουν χιλιάδες εξαρτήματα, τα οποία πρέπει να λειτουργούν στην εντέλεια, από τη βίδα που υπάρχει στο μεντεσέ της πόρτας έως το ραντάρ της αυτόνομης πέδησης. Ειδικά τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν γίνει πολύ πιο πολύπλοκα και εξοπλισμένα με διάφορα συστήματα, όταν για παράδειγμα τη δεκαετία του 1990 πολλά δημοφιλή μοντέλα δεν είχαν στον εξοπλισμό τους ούτε καν ηλεκτρικά παράθυρα.
Δείτε ακόμα: Αυτοκίνητα 10 ετών με λίγες και πολλές βλάβες
Το ίδιο ισχύει και για τους κινητήρες, αφού τότε γινόταν η μετάβαση από το καρμπιρατέρ στο μονό ψεκασμό και τώρα στον άμεσο ψεκασμό, από τις 8βάλβιδες κεφαλές στις 12βάλβιδες και 16βάλβιδες, τα ηλεκτρονικά συστήματα και οι αισθητήρες ήταν ελάχιστα, turbo είχαν μόνο κάποια σπορ μοντέλα κ.λπ.
Ποιες μάρκες αυτοκινήτων εμφανίζουν σήμερα τα λιγότερα και ποιες τα περισσότερα προβλήματα στον κινητήρα; Μια εικόνα μας δίνει η εταιρεία βρετανική Reliability Index με βάση τα αποτελέσματα που έχει αναλύσει μέσα από 50.000 οχήματα και έχει δημιουργήσει μια αξιολόγηση στον τομέα του κινητήρα (βλ. παρακάτω πίνακα).
Δείτε ακόμα: Γιατί τα ιαπωνικά αυτοκίνητα είναι αξιόπιστα;
Η αξιολόγηση έχει γίνει με βάση τα προβλήματα που έχουν καταγραφεί στην κυλινδροκεφαλή, στις βαλβίδες, στα πιστόνια και στα δακτυλίδια, στους εκκεντροφόρους, στην αντλία λαδιού, στο turbo, στις φλάντζες, στην πολλαπλή εισαγωγής, στην εξάτμιση, στους ιμάντες χρονισμού κ.λπ. Σε όλα αυτά συνυπολογίζεται και το κόστος της επισκευής, καθώς και τα διανυθέντα χιλιόμετρα.
Ακολουθεί παρακάτω η συνολική κατάταξη, όπου ο μέσος όρος είναι το 100. Βλέπουμε ότι στις πρώτες θέσεις με λιγότερα προβλήματα ακολουθούν ιαπωνικές μάρκες (Daihatsu, Honda, Suzuki, Toyota και Mazda), ενώ στο αντίθετο βρίσκονται οι premium κατασκευαστές.
Δείτε ακόμα: Τέρατα αξιοπιστίας τα μικρά Hyundai