Η γερμανική είναι μια από τις μεγαλύτερες αγορές παγκοσμίως. Χαρακτηριστικό το γεγονός πως τον περασμένο Μάρτιο κυκλοφόρησαν 345.523 νέα αυτοκίνητα – τα διπλά, δηλαδή, από όσα ταξινομούνται στην Ελλάδα ετησίως. Ωστόσο, ακόμα και σε μια τόσο διευρυμένη και πολυποίκιλη εμπορική πραγματικότητα, υπάρχουν αυτοκίνητα που πάνε «άκλαφτα». Μοντέλα που πολλές φορές, αναρωτιέται κανείς για ποιον λόγο διατίθενται και βρίσκουν τον δρόμο προς τις βιτρίνες των αντιπροσωπειών.
Καθόλου τυχαία, κάποια εξ αυτών έχουν προγραμματιστεί είτε να αντικατασταθούν, είτε να τερματιστεί η πορεία τους ολοσχερώς, καθότι οι χαμηλές πωλήσεις τους είναι γενικευμένο φαινόμενο και δεν περιορίζεται στην Γερμανία. Εντύπωση, πάντως, προκαλεί η παρουσία δυο ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το ένα μάλιστα εγχώριας παραγωγής. Oι αριθμοί που θα δούμε αφορούν τον προαναφερθέντα μήνα Μάρτιο.
10. Lexus CT – 32 κομμάτια
Η προσπάθεια της Lexus στα premium μικρομεσαία μετράει ήδη 8 χρόνια καριέρας και δεν θα ανανεωθεί στο τέλος της χρονιάς. Απέναντι σε μοντέλα όπως τα Audi A3 και Mercedes A-Class, το CT είχε εξ ορισμού δύσκολο έργο. Κάτι που αποδεικνύεται από την απήχηση στο γερμανικό κοινό.
9. Hyundai i40 – 22 κομμάτια
To i40 είναι η ευρωπαϊκή έκδοση του Sonata. Στην πέρα πλευρά του Ατλαντικού, οι πωλήσεις κυμαίνονται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Εδώ διατίθεται σε επιλεγμένες αγορές (η ελληνική δεν είναι μία εξ αυτών) και μόνο ως estate. Αναμενόμενα χαμηλά τα νούμερα κυκλοφορίας του.
Δείτε ακόμα: Οι Γερμανοί είναι «ερωτευμένοι» με τις Alfa Romeo
8. Subaru Levorg – 15 κομμάτια
Αντίστοιχη ιστορία με του i40, αλλά για το σύνολο της Subaru. Οι «Πλειάδες» τα καταφέρνουν μια χαρά στις Η.Π.Α., αλλά στην Ευρώπη φυτοζωούν. Το κατά πολλούς καλύτερο μοντέλο της γκάμας, κατάφερε να προσελκύσει μόλις 15 νέους αγοραστές σε ένα μήνα.
7. Cadillac XT5 – 14 κομμάτια
Τα αμερικανικά αυτοκίνητα -πλην Ford Mustang και κάποιων παλαιότερων Chevrolet, Dodge και Chrysler- ποτέ δεν είχαν ρεύμα στην Ευρώπη. Απολύτως φυσιολογική η επίδοση των 14 ταξινομήσεων του μεσαίου SUV της Cadillac.
6. Infiniti Q30 – 10 κομμάτια
Κάτι που η Infiniti ήλπιζε να μην ισχύσει στην περίπτωσή της, αλλά φευ. Το πολυτελές brand της Nissan ήρθε με περγαμηνές από την Αμερική και προσδοκίες στην Ευρώπη, αλλά εμπορικές επιδόσεις σαν του Q30 οδήγησαν τους Ιάπωνες στην απόφαση της απόσυρσης ολόκληρης της εκπροσώπησης από την Γηραιά Ήπειρο.
5. Hyundai Nexo – 9 κομμάτια
Η μια από τις δύο μεγάλες εκπλήξεις. Το Nexo είναι το ασφαλέστερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο όλων των εποχών και κάνει θραύση στις αγορές του Βορρά (ειδικά στην Σκανδιναβία). Παρόλα αυτά, δεν έχει κερδίσει ακόμα τις καρδιές των Γερμανών. Νέο μοντέλο είναι, βέβαια, έχει όλο τον χρόνο να αντιστρέψει το κλίμα.
4. Lexus GS – 7 κομμάτια
Το μεγαλομεσαίο της Lexus πάλι, μάλλον όχι. Η προσπάθεια των Ιαπώνων να ανταγωνιστούν το τρίπτυχο Audi-BMW-Mercedes στο κατεξοχήν πεδίο δράσης τους (premium σεντάν) και μέσα στο «σπίτι» τους, μόνο επιτυχημένη δεν έχει αποδειχθεί. Το μέλλον του GS είναι αμφίβολο στην Ευρώπη.
3. Opel Ampera-e – 6 κομμάτια
Η έτερη των εκπλήξεων. Γερμανικό -τρόπον τινά, καθώς κατά βάση πρόκειται για το Chevrolet Volt με τα σήματα της Opel- ηλεκτρικό και να μην έχει ζήτηση; Κι όμως, το Ampera-e είναι από τα πιο «δυσκοίλια» αγοραστικά μοντέλα της Γερμανίας. Δεν πτοείται, βέβαια, καθώς στην Νορβηγία και την Σουηδία πουλάει ωσάν ζεστό ψωμί.
Διαβάστε επίσης: Ποια είναι τα πιο αξιόπιστα SUV στις 100.000 χιλιόμετρα;
2. Jaguar XJ – 5 κομμάτια
Το ακριβώς αντίθετο από την XJ. Το πιο ιστορικό όνομα στην σημερινή γκάμα της Jaguar και ένα εκ των σημαντικότερων στην ιστορία της βρετανικής φίρμας, έχει προ πολλού δει τους αγοραστές να του γυρνούν την πλάτη. Μια εξέλιξη που οδήγησε στον τερματισμό της παραγωγής για την ναυαρχίδα των «Ιαγουάρων», μετά από 51 ολόκληρα χρόνια.
- Infiniti Q60 – 1 κομμάτι
Μόλις 1 (κι ολογράφως: ένα) Q60 κατάφερε να βρει γκαράζ τον περασμένο Μάρτιο στην Γερμανία. Στον αντίποδα, 10.751 μονάδες κυκλοφόρησαν στις Η.Π.Α. το 2018. Όπως είπαμε, ήδη έχει ληφθεί η απόφαση για την απόσυρση της φίρμας από τα ευρωπαϊκά δρώμενα.