Η Opel μετράει πολλά χρόνια στη μικρομεσαία κατηγορία με το Kadett παλαιότερα και το Astra μεταγενέστερα, το οποίο για πολλά χρόνια ήταν από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα. Η πρώτη του γενιά έκανε ντεμπούτο τον Σεπτέμβριο του 1991, αλλάζοντας τελείως από το τελευταίο Kadett.
Το κομψό σε σχεδιασμό αμάξωμα και εσωτερικό του με το πλήθος των απαλών καμπύλων επιφανειών, οι αρκετοί χώροι, η μεγάλη γκάμα των κινητήρων και αμαξωμάτων (3θυρο, 5θυρο, 4θυρο, στέισον βάγκον και κάμπριο), συντέλεσαν στην επιτυχία του. Πολύ δημοφιλές ήταν και στην Ελλάδα, ειδικά το 5θυρο με τον 1.400άρη κινητήρα των 90 ίππων ή στην καλύτερη περίπτωση με το μοτέρ των 1.6 λτ. με τα 101 άλογα. Στην κορυφή τοποθετούνταν το GSi με το 2.0 λτ. μηχανικό σύνολο των 150 ίππων, αλλά αποτελούσε απαγορευμένο καρπό (όπως δυστυχώς ακόμα ισχύει με τα 2λιτρα και άνω) για φορολογικούς λόγους.
Σήμερα κυκλοφορούν ελάχιστα Opel Astra πρώτης γενιάς και όσα έχουν απομείνει είναι ταλαιπωρημένα και «φορτωμένα με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα. Εξαίρεση φαίνεται ότι αποτελεί το εικονιζόμενο, αφού παρά τα 31 χρόνια που μετράει (μοντέλο του 1992), το οδόμετρό του έχει γράψει 14.271 χιλιόμετρα. Είναι πλήρως εργοστασιακό, χωρίς καμία μετατροπή ή προσθήκη και με τα κλασικά τάσια της εποχής. Στον εξοπλισμό του διαθέτει ABS, υδραυλικό τιμόνι, κεντρικό κλείδωμα, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ραδιοκασετόφωνο, ηλιοροφή χειροκίνητη, προβολείς ομίχλης και ηλεκτρικούς καθρέπτες.
Κινητήρας και κιβώτιο ταχυτήτων αποτελούν ένα σπάνιο συνδυασμό για τα ελληνικά δεδομένα -και όχι μόνο- αφού πρόκειται για 1.8 λτ. με αυτόματο 4άρι σασμάν. Η απόδοσή του έφτανε τα 90 άλογα και τα 145 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 14,5 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 175 χλμ./ώρα. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι το πρώτο Astra 5d είχε μήκος 4.051 χιλιοστά, δηλαδή λίγο μικρότερο από το υπάρχον Corsa των 4.060 χιλιοστών.
Η τιμή του λόγω της κατάστασης που βρίσκεται, δεν θα μπορούσε να ήταν πολύ χαμηλή. Ο πωλητής από τη Γερμανία (δείτε εδώ την αγγελία), ζητά το ποσό των 6.800 ευρώ.