Η είδηση της κατάργησης του C-HR 1.2T από την ελληνική αγορά δεν προκάλεσε ιδιαίτερη έκπληξη, καθώς ο 1.200άρης τούρμπο έχει αποσυρθεί εδώ και αρκετό καιρό από τις περισσότερες αγορές. Η απόληξη του γεγονότος αυτού, ωστόσο, είναι σαφώς μεγαλύτερη. Η Ιαπωνία χάνει ένα ακόμα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ, σε μια εποχή που οι «σαλίγκαροι» δεν απαντώνται μόνο στα… χλοοκοπτικά.
Διαβάστε επίσης: Ποια αυτοκίνητα δεν έχουν turbo κινητήρες;
Οι Ιάπωνες γενικά άργησαν να ακολουθήσουν την τάση του downsizing, επιμένοντας ατμοσφαιρικά. Στο τέλος όμως, ακόμα και οι πιο φανατικοί (βλέπε Honda) υπέκυψαν. Τα τούρμπο βέβαια δεν είναι κάτι καινούργιο για τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Αν ρίξουμε μια ματιά στα πιο αγαπημένα και αξέχαστα JDM αυτοκίνητα -Mitsubishi Lancer Evo και 3000GT, Subaru Impreza STI, Mazda RX-7, Nissan Skyline και 300ZX, Toyota Supra και δεν συμμαζεύεται, με εξαίρεση τα Honda προ τούρμπο Civic Type R- θα συναντήσουμε τουλάχιστον έναν υπερτροφοδότη κάτω από το καπό. Πόσους τούρμπο εκπροσώπους διαθέτει η Ιαπωνία στη χώρα μας, λοιπόν;
Honda
Civic 1.0 VTEC Turbo: 988 κ.εκ., 3 κύλινδροι, 126 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και 200 Nm στις 2.250 σ.α.λ., 6άρι χειροκίνητο: 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ., τελική 207 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5,9 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 134 γρ./χλμ. CVT: 126 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και 180 Nm στις 1.700-4.500 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ., τελική 200 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 6,5 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 147 γρ./χλμ.
Civic 1.5 VTEC Turbo: 1.498 κ.εκ., 4 κύλινδροι, 182 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και 240 Nm στις 1.900-5.000 σ.α.λ., 6άρι χειροκίνητο: 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ., τελική 220 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 6,1 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 139 γρ./χλμ. CVT: 182 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και 220 Nm στις 1.700-5.500 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ., τελική 200 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 6,7 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 152 γρ./χλμ.
Civic Sedan 1.5 VTEC Turbo: 1.498 κ.εκ., 4 κύλινδροι, 182 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και 240 Nm στις 1.900-5.000 σ.α.λ., 6άρι χειροκίνητο: 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ., τελική 210 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5,8 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 132 γρ./χλμ.
Civic Type R: 1.996 κ.εκ., 4 κύλινδροι, 320 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ. και 400 Nm στις 2.500-4.500 σ.α.λ., 6άρι χειροκίνητο, 0-100 χλμ./ώρα σε 5,8 δλ., τελική 272 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 8,5 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 193 γρ./χλμ.
Διαβάστε επίσης: Η ανατομία του κινητήρα του Honda Civic Type R (+video)
HR-V 1.5 VTEC Turbo: 1.498 κ.εκ., 4 κύλινδροι, 182 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και 220 Nm στις 1.700-5.500 σ.α.λ., CVT, 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ., τελική 200 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 7,2 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 162 γρ./χλμ.
CR-V 1.5 VTEC Turbo: 2WD/AWD 6άρι χειροκίνητο, 1.498 κ.εκ., 4 κύλινδροι, 173 ίπποι στις 5.600 σ.α.λ. και 220 Nm στις 1.900-5.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 9,3/9,8 δλ., τελική 211/208 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 7,3/7,8 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 166/178 γρ./χλμ.
CR-V 1.5 VTEC Turbo AWD CVT: 193 ίπποι στις 5.600 σ.α.λ. και 243 Nm στις 2.000-5.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 10 δλ., τελική 200 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 8,7 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 197 γρ./χλμ.
Mitsubishi
Eclipse Cross 1.5 MIVEC Turbo: 1.499 κ.εκ., 4 κύλινδροι, 163 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και 250 Nm στις 1.800-4.500 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 10,3 δλ. (6άρι μηχανικό 2WD) και 9,8 δλ. (CVT AWD), τελική 205/200 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 6,6/7,0 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 151/159 γρ./χλμ.
Δείτε ακόμα: Το Mitsubishi Evo ετοιμάζεται για μεγαλειώδες comeback!
Nissan
Micra 1.0 IG-T: 999 κ.εκ., 3 κύλινδροι, 5άρι μηχανικό: 100 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ. και 160 Nm στις 2.750 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ., τελική 184 χλμ./ώρα, κατανάλωση 4,5 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 105 γρ./χλμ. CVT: 100 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ. και 144 Nm στις 2.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 13,0 δλ., τελική 180 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,7 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 108 γρ./χλμ.
Διαβάστε επίσης: Γνωρίζετε το Nissan Almera 1.6 λτ. 200 PS; (+video)
Juke 1.0 IG-T: 999 κ.εκ., 3 κύλινδροι, 6άρι μηχανικό/7άρι DCT: 117 ίπποι στις 5.250 σ.α.λ. και 180 Nm στις 1.750-4.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4/11,1 δλ., τελική 180 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,9 λίτρα/4,8 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 112/110 γρ.χλμ.
Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS: 1.332 κ.εκ., 4 κύλινδροι, 140 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ. και 240 Nm στις 1.600-3.500 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ., τελική 193 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 6,8 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 154 γρ./χλμ.
Qashqai 1.3 DIG-T 160 PS: 1.332 κ.εκ., 4 κύλινδροι, 6άρι μηχανικό/7άρι DCT: 160 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ., 260/270 Nm στις 1.600-3.500 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9/10,1 δλ., τελική 200/198 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 6,8/6,9 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 152/157 γρ./χλμ.
X-Trail 1.3 DIG-T DCT 160 PS: 1.332 κ.εκ., 4 κύλινδροι, 160 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και 270 Nm στις 1.800-3.250 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ., τελική 198 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 8,1 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 145 γρ./χλμ.
Διαβάστε επίσης: Πολλά κυβικά ατμόσφαιρα ή λίγα με τούρμπο;
GT-R: 3.799 κ.εκ., V6 twinturbo, 570 ίπποι στις 6.800 σ.α.λ. και 637 Nm στις 3.600-5.800 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 2,7 δλ., τελική 315 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 11,8 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 275 γρ./χλμ.
GT-R Nismo: 3.799 κ.εκ., V6 twinturbo, 600 ίπποι στις 6.800 σ.α.λ. και 652 Nm στις 3.600-5.600 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 2,5 δλ., τελική 330 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 13,1 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 316 γρ./χλμ.
Suzuki
Swift Sport 1.4 λτ. Hybrid 48V: 1.373 κ.εκ., 4 κύλινδροι, 129 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και 235 Nm στις 2.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ., τελική 210 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,7 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 106 γρ./χλμ.
Vitara 1.4 λτ. Hybrid 48V 2WD: 1.373 κ.εκ., 4 κύλινδροι, 129 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και 235 Nm στις 2.000-3.000 σ.α.λ., τελική 190 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,6 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 104 γρ./χλμ.
SX4 S-Cross 1.4 λτ. Hybrid 48V 2WD: 1.373 κ.εκ., 4 κύλινδροι, 129 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και 235 Nm στις 2.000-3.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ., τελική 190 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,7 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 106 γρ./χλμ.
Toyota
Δείτε ακόμα: Toyota GR Yaris με μηνιαία δόση 298 ευρώ
Corolla 1.2 Turbo: 1.197 κ.εκ., 4 κύλινδροι, 116 ίπποι στις 5.200 σ.α.λ. και 185 Nm στις 1.500 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 9,3 δλ., τελική 200 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5,2 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 119 γρ./χλμ.