Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μπει για τα καλά στην ζωή μας. Και έπεται συνέχεια, καθώς άπαντες οι κατασκευαστές έχουν στρέψει το βλέμμα στο ρεύμα για το εγγύς μέλλον. Υπάρχουν φωνές που αντιμάχονται, προτάσσοντας κυρίως τα επιχειρήματα της αυτονομίας και της αντοχής των μπαταριών. Για το δεύτερο σκέλος, η Nissan έχει την απάντηση.
Σε συνέδριο που διεξήχθη στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, ο εκτελεστικός διευθυντής της Renault-Nissan Energy Services, Francisco Carranza, η διάρκεια ζωής των μπαταριών του LEAF ξεπερνά αυτή του ίδιου του αυτοκινήτου κατά 10-12 χρόνια! Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, η πηγή ενέργειας του πιο επιτυχημένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου στον κόσμο αντέχουν για περίπου 22 χρόνια, «ρίχνοντας» στο ωφέλιμο ζωής του μοντέλου 10-12 χρόνια!
Δείτε ακόμα: Nissan LEAF: Από την Ευρώπη στην Ιαπωνία χωρίς καύσιμο (+video)
Ο Carranza υπογράμμισε και ένα ιδιαίτερο πρόβλημα που δημιουργεί αυτή η μακροζωΐα, καθώς η ιαπωνική εταιρία θα πρέπει να συλλέξει και να διαχειριστεί τις μπαταρίες αυτές μετά το πέρας του κύκλου τους. Ήδη το γήπεδο του Άγιαξ στο Άμστερνταμ, χρησιμοποιεί για την τροφοδότηση του ηλεκτρικού του κυκλώματος μεταχειρισμένες και νέες μπαταρίες από Nissan LEAF.
Να θυμίσουμε πως το πρώτο ηλεκτρικό που ξεπέρασε το φράγμα των 400.000 πωλήσεων, κινείται ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 150 ίππων και ροπή 320 Nm. Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων-λιθίου χωρητικότητας 40 kWh. Η αυτονομία με μια φόρτιση φτάνει τα 378 χιλιόμετρα, ενώ από πλευράς επιδόσεων τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 7,9 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 144 χλμ./ώρα.
Διαβάστε επίσης: Tesla Model 3 ρίχνει «καρότσες» σε Audi RS4 και BMW M3 (+video)
Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει το LEAF 3.ZERO e+ με μια μπαταρία 62 kWh να αναλαμβάνει την τροφοδοσία του μεγαλύτερου ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος εδώ αποδίδει 217 ίππους και 340 Nm ροπής, με την αυτονομία να φτάνει τα 385 χιλιόμετρα.