Η Γερμανική κυβέρνηση ετοιμάζει ένα νέο μέτρο για να ωθήσει τους αγοραστές στην απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αυτή τη φορά επιβάλλοντας ένα νέο φόρο στα καύσιμα.
Δείτε ακόμη: Τέλος τα εισαγόμενα αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα
Ο νέος φόρος για τις εκπομπές CO2 που θα ενσωματωθεί στα καύσιμα αναμένεται να αυξήσει την τιμή της βενζίνης κατά 10 σεντς και του πετρελαίου κατά 11 σεντς (παρόλο που τα ντίζελ εκπέμπουν λιγότερο CO2). Σήμερα η μέση τιμή της βενζίνης στη Γερμανία είναι 1,40 €/λτ. και του πετρελαίου 1,24€/λτ. (1,61€/λτ. και 1,39 €/λτ. στην Ελλάδα αντίστοιχα). Παράλληλα αναφέρεται ότι από το 2025 ο φόρος αυτός θα τριπλασιαστεί και έως το 2030 θα έχει αυξηθεί κατά πέντε φορές. Μάλιστα ο φόρος για το CO2 δεν θα επιβληθεί μόνο στη βενζίνη και στο πετρέλαιο, αλλά και στο φυσικό αέριο, το οποίο είναι πολύ πιο «καθαρό» και οικονομικό ως καύσιμο.
Με αυτή την κίνηση η κυβέρνηση της Γερμανίας θέλει να «τιμωρήσει» εκατομμύρια κατόχους αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες. Προς το παρόν οι Γερμανοί ελπίζουν ότι περίπου ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους τους, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι είναι κατά πολύ λιγότερα, όχι μόνο λόγω της έλλειψης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και του γεγονότος ότι σε ορισμένες περιοχές η τιμή του ηλεκτρισμού είναι υψηλή. Πράγμα που σημαίνει ότι εν τέλει πολλούς δεν τους συμφέρει η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου λόγω υψηλού κόστους, συν το βασικό πρόβλημα της αυτονομίας και του χρόνου φόρτισης.
Δείτε ακόμη: Έρχονται βαριές «καμπάνες» για τροχαίες παραβάσεις
Η αύξηση της τιμής των καυσίμων προκαλεί αναμενόμενα ανησυχία για την αντίδραση του κοινού και η γερμανική κυβέρνηση δεν μιλά επίσημα για τον φόρο, αλλά αναφέρεται στην «χρέωση για εκπομπές CO2», η οποία είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον και συνεπώς πιο αποδεκτή. Ο γερμανικός αυτοκινητιστικός όμιλος AVD πιστεύει ότι θα υπάρξουν ταραχές, αφού για πολλούς ανθρώπους το αυτοκίνητο είναι αναγκαίο να μετακινηθεί για την εργασία, όμως δεν θα μπορεί να έχει ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ο ήδη περιορισμένος οικονομικός προϋπολογισμός θα επιβαρυνθεί και άλλο, απλά για να φανεί η ακριβότερη λύση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου ως πιο προσιτή.
Ας ελπίσουμε να μην υιοθετηθεί ένας αντίστοιχος φόρος στα καύσιμα προερχόμενος από την Ε.Ε. και στην Ελλάδα, όπου ήδη οι τιμές «καίνε» και οι φόροι είναι ήδη υπερβολικά πολλοί.
Δείτε ακόμη: Ποιες ώρες της ημέρας είναι φθηνότερα τα καύσιμα;