Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν περισσότερο από 20% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση τον Απρίλιο, σε έναν από τους χειρότερους μήνες από την κορύφωση της πανδημίας.
Στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αποκαλύπτουν ότι 684.506 νέα οχήματα πωλήθηκαν στην ΕΕ τον περασμένο μήνα σε σύγκριση με τις 862.443 μονάδες που πουλήθηκαν τον Απρίλιο του 2021. Συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων από την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ), όπως η Ισλανδία, η Νορβηγία και η Ελβετία, καθώς και την προσθήκη του Ηνωμένου Βασιλείου, οι συνολικές πωλήσεις έφτασαν τις 830.447 έως τον Απρίλιο. Αυτή ήταν μια μείωση 20,2%, από τα 1.040.027 οχήματα που πωλήθηκαν τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο, πουλήθηκαν 2.930.366 νέα οχήματα σε ολόκληρη την ΕΕ. Αυτό είναι επίσης μια σημαντική πτώση 14,4% από τις 3.422.714 ταξινομήσεις που καταγράφηκαν το πρώτο τετράμηνο του 2022. Προφανώς, λοιπόν, ορισμένοι κατασκευαστές θα έχουν πληγεί περισσότερο από άλλους. Για παράδειγμα, οι πωλήσεις των μοντέλων της Stellantis μειώθηκαν κατακόρυφα κατά 32,1% τον περασμένο μήνα από 202.306 μονάδες σε 137.455. Ομοίως, ο Όμιλος Volkswagen υπέστη πτώση 27,1% στις πωλήσεις από 230.038 σε 167.786.
Κατά τα άλλα, το Renault Group ανέφερε μείωση πωλήσεων 18,2%, η Toyota πτώση 3,6%, το BMW Group 20% και η Mercedes-Benz πτώση 21,2% από 53.088 σε 41.841. Η Ford ανέφερε επίσης πτώση 18,1% στις πωλήσεις τον Απρίλιο, ενώ η Volvo ανέφερε πτώση 20,7% και η Mazda τεράστια μείωση 32%.
Οι νικητές
Ωστόσο, υπήρξαν ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες που κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους τον Απρίλιο. Ίσως το πιο αξιοσημείωτο ήταν το Hyundai Group με τις πωλήσεις του να αυξάνονται κατά 10,8% από 65.073 σε 72.095. Η Kia ανέφερε αύξηση 14,7%, ενώ η ίδια η Hyundai κατέγραψε άνοδο 6,5% στις πωλήσεις. Ομοίως, η Mitsubishi και η Honda ανέφεραν αυξήσεις πωλήσεων κατά 11,9% και 33% αντίστοιχα (πουλήθηκαν 5.629 Mitsubishi και 4.077 Honda).
Τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και οι πληθωριστικές πιέσεις είναι οι κύριοι παράγοντες πίσω από τη συρρίκνωση των αριθμών κυκλοφορίας νέων αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη. Οι προβλέψεις της LMC Automotive, μάλιστα, μείωσαν τις εκτιμήσεις για τις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στη Δυτική Ευρώπη φέτος σε λιγότερες από 10 εκατομμύρια μονάδες.