Τα κινεζικά αυτοκίνητα όχι μόνο έχουν βελτιωθεί σε τεράστιο βαθμό και δεν εμφανίζουν καμία σχέση με τα κακά αντίγραφα του παρελθόντος, αλλά έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο εξέλιξης που βάζουν τα γυαλιά σε παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες. Μία από τις δημοφιλέστερες μάρκες στην Κίνα είναι και η Roewe (αρχικά με μοντέλα τεχνολογίας της Rover), η οποία ανήκει στην SAIC Motor, όπως επίσης -μεταξύ άλλων- και η γνωστή σε εμάς MG Motor.
To Roewe D7 DMH είναι ένα Plug-in Hybrid μεσαίο τύπου κουπέ αυτοκίνητο μήκους 4.890 χλστ. Εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα 1.5 λτ. ισχύος 112 ίππων και 135 Nm και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 186 ίππων και 330 Nm. Η μπαταρία λιθίου φωσφορικού σιδήρου έχει χωρητικότητα 19,7 kWh και εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για έως 125 χιλιόμετρα. Σύμφωνα πάντα με τη Roewe το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,5 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 185 χλμ./ώρα, με κατανάλωση 3,95 λτ./100 χλμ. και μέγιστη συνδυαστική αυτονομία 1.400 χιλιόμετρα με το ρεζερβουάρ των 55 λίτρων και το ρεύμα από την μπαταρία.
Ένα τέτοιο Roewe D7 DMH ευρείας παραγωγής και χωρίς καμία αλλαγή από το μοντέλο που πωλείται, κατάφερε και πέτυχε Guinness World Record για τη μακρύτερη απόσταση που καλύφθηκε από PHEV αυτοκίνητο χωρίς ανεφοδιασμό ή φόρτιση. Συνολικά διένυσε 2.208 χλμ. σε τέσσερις μέρες και σε ποικίλες συνθήκες, όχι ιδιαίτερα ευνοϊκές, όπως παράδειγμα σε μια ευθεία αυτοκινητόδρομου. Πέρασε από χωμάτινους δρόμους, χιόνι, πάγο, βρεγμένη άσφαλτο, σε θερμοκρασίες έως και -8 βαθμούς Κελσίου και σε υψόμετρο έως 1.600 μέτρα.
Η τάπα καυσίμου και η θύρα φόρτισης του Roewe D7 DMH που χρησιμοποιήθηκε για τη δοκιμή είχαν καλυφθεί με αυτοκόλλητα καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Επιπλέον, ο αριθμός πλαισίου ελέγχθηκε, για να βεβαιωθεί ότι ήταν το ίδιο αυτοκίνητο που ξεκίνησε και ολοκλήρωσε τη δοκιμή. Μένει να δούμε αν άλλο μοντέλο από την Κίνα μπει στον «πειρασμό» για να πετύχει νέο ρεκόρ, ή εκτός αν υπάρξει έκπληξη από μια μη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία για λόγους γοήτρου.