Η Toyota σταμάτησε στην Ελλάδα τη διάθεση της φθηνότερης έκδοσης του νέου Toyota Aygo X, το οποίο ξεκινάει τώρα από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού X Play. Παράλληλα και αυτό -όπως τα περισσότερα αυτοκίνητα άλλωστε- δέχτηκε μια ακόμα αύξηση τιμής.
Τώρα το Toyota Aygo X X Play στοιχίζει από 16.270 ευρώ με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού και σε συνδυασμό με τον 1.000άρη κινητήρα και το χειροκίνητο 5τάχυτο κιβώτιο. Υπάρχει και η επιλογή του CVT με τιμή από 17.370 ευρώ. Στάνταρ περιλαμβάνει τα εξής: 6 αερόσακους • Αυτόματο φρενάρισμα • Διατήρηση λωρίδας • Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας • Αυτόματη λειτουργία προβολέων • Φώτα ημέρας LED • Πίσω φώτα LED • Οθόνη αφής 7 ιντσών • Οθόνη TFT πολλαπλών πληροφοριών 4,2 ιντσών • Χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι • Air condition • Κάμερα οπισθοπορείας • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες • Ρύθμιση ύψους στο κάθισμα οδηγού. Επόμενη έκδοση με 600 ευρώ παραπάνω, είναι η Style στις 16.870 ευρώ. Διαθέτει επιπλέον μεγαλύτερη οθόνη 8 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Από εκεί και μετά διατίθενται και άλλες εκδόσεις εξοπλισμού, με ακριβότερη την X-Limited και τιμή από 21.160 ευρώ (από 22.360 ευρώ το CVT).
Το μίνι μοντέρνο σχεδιαστικά Crossover με το μήκος των 3.700 χιλιοστών, πλάτος 1.740 χιλιοστών, ύψους 1.525 χιλιοστών και μεταξόνιο 2.430 χιλιοστών, κινείται αποκλειστικά με τον τρικύλινδρο 1.000άρη κινητήρα. Το μηχανικό αυτό σύνολο με την ισχύ των 72 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και τη ροπή των 93 Nm στις 4.400 σ.α.λ., επαρκεί για τις αστικές διαδρομές. Η κλιμάκωση των σχέσεων είναι σωστά μελετημένη να βοηθάει το 1.000άρι μοτέρ να έχει την απαιτούμενη σπιρτάδα (0-100 χλμ./ώρα σε 14,9 δλ.), διατηρώντας παράλληλα την κατανάλωση χαμηλά (6 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή). Ο κινητήρας είναι πρόθυμος στο να ανεβάζει στροφές χωρίς να περνά δονήσεις στο εσωτερικό, ωστόσο ο θόρυβος που παράγει είναι τονισμένος. Το S-CVT με τις 7 επιλογές ταχυτήτων κάνει σαφώς πιο εύκολη την οδήγηση, χωρίς να χάνει σε επιδόσεις. Επιπλέον, ανεξαρτήτως κιβωτίου ταχυτήτων, το Aygo X εξασφαλίζει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στο Δακτύλιο της Αθήνας, λόγω των χαμηλών εκπομπών CO2 (108-114 γρ./χλμ.).
Παρά τον αστικό του προσανατολισμό και τις κόμπακτ διαστάσεις του, το Aygo X έχει την αίσθηση και το πάτημα μεγαλύτερου αυτοκινήτου στο δρόμο. Σε αυτό συμβάλλουν η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ο τρόπος που οι αναρτήσεις διαχειρίζονται τις ανωμαλίες των δρόμων. Παράλληλα κινείται με σιγουριά σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου (π.χ. 130 χλμ./ώρα), ενώ στρίβει με ευχάριστη αίσθηση, μικρές κλίσεις και με προβλέψιμες αντιδράσεις.
Η αύξηση των διαστάσεων και η νέα πλατφόρμα (από το Yaris) βελτίωσαν τους χώρους στο εσωτερικό του Aygo X, αν και πάλι δεν ξεχωρίζει έναντι ανταγωνιστών. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται άνετα, όμως στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια είναι λίγος, συν του ότι το μικρό άνοιγμα των θυρών δεν εξυπηρετεί, όπως και τα πίσω μικρά παράθυρα που ανοίγουν προς τα έξω. Ικανοποιητικός είναι ο χώρος αποσκευών των 231 λίτρων. Από πλευράς ποιότητας κερδίζει περισσότερο με την καλή συναρμογή, παρά με την υφή των σκληρών πλαστικών και τις «γυμνές» μεταλλικές επιφάνειες.