Δύο είναι τα αυτοκίνητα που έρχονται απευθείας στο μυαλό, όταν η κουβέντα έρθει σε ευρωπαϊκά sportscars των 80΄s: BMW M3 E30 και Ford Sierra RS500. Αμφότερα γέμισαν τοίχους παιδικών δωματίων, μεγαλούργησαν σε πίστες και ειδικές διαδρομές, γενόμενα σύμβολα της αυτοκίνησης. Το δεύτερο ειδικά, είναι σαφώς πιο σπάνιο.
Δείτε ακόμα: Η BMW M3 E30 Sport Evo συναντά τις «κόρες» της (+video)
Ένα τέτοιο δείγμα, ανακαλύφθηκε σε μια αποθήκη μετά από 28 ολόκληρα χρόνια. Όντας μοντέλο του 1987, σημαίνει πως τα 7.349 μίλια (11.287 χλμ.) τα έκανε σε διάστημα 4 ετών. Ακόμα και πριν τον εγκλεισμό του, δηλαδή, έγραφε λιγότερες από 3.000 χλμ. τον χρόνο. O πρώτος ιδιοκτήτης το κλείδωσε στο γκαράζ μετά από 4 χρόνια χρήσης, καθώς η αξία του αυτοκινήτου εκτόξευσε τις τιμές στα ασφάλιστρα, καθιστώντας ασύμφορη την ανάλογη διαδικασία. Παρόλα αυτά δεν το πούλησε, παρά το κράτησε μέχρι τον θάνατό του, πριν 3 χρόνια. Από το 2016 μέχρι σήμερα, οι κληρονόμοι πάλευαν με τη γραφειοκρατία ώστε να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να γίνει νόμιμο το αυτοκίνητο.
Έπειτα από σχεδόν 30 χρόνια, λοιπόν, ο 2λιτρος τούρμπο της Cosworth ετοιμάζεται να στείλει τους 227 ίππους (στις 6.000 σ.α.λ.) και τα 277 Nm ροπής (στις 4.500 σ.α.λ., ενδεικτικό του turbo lag) στους πίσω τροχούς, μέσω του 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Σκουριές δεν παρατηρούνται και το μόνο πρόβλημα έχει να κάνει με τα -αναμενόμενα- ξεραμένα ελαστικά. Το αυτοκίνητο έγινε πλήρως λειτουργικό με λίγα και φυσιολογικά μαζέματα, με τον δεύτερο ιδιοκτήτη του να το φροντίζει πλέον και να το λειτουργεί καθημερινά.
Διαβάστε επίσης: Εξαίρετο Ford Escort Cosworth είναι υλικό για όνειρα
Αν αναρωτιέστε γιατί δεν το πούλησε, η απάντηση έχει διττή παρουσία: αφενός, ένα αυτοκίνητο σαν το RS500 σε «καλεί» να το οδηγήσεις. Αφετέρου, τα καλά διατηρημένα RS500 πωλούνται συχνά για περισσότερες από 100.000 ευρώ. Κοινώς, το πρώτο Ford με την χαρακτηριστική «ουρά φάλαινας» αποτελεί επένδυση, καθότι η αξία του παρουσιάζει εκθετική άνοδο.