Η Ευρώπη είναι μια από τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων στον κόσμο και τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Η General Motors μπορεί ουσιαστικά να έχει εγκαταλείψει τη Γηραιά Ήπειρο πριν από αρκετά χρόνια, αλλά θέλει… πίσω ένα κομμάτι από την πίτα και είναι έτοιμη να επιστρέψει ως αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα, σύμφωνα με τη Διευθύνουσα Σύμβουλο της εταιρείας, Mary Barra.
«Πριν από πέντε χρόνια πουλήσαμε την Opel στη σημερινή Stellantis και δεν έχουμε τύψεις γι’ αυτό», είπε η Barra και πρόσθεσε: «Ωστόσο, εξετάζουμε την ευκαιρία ανάπτυξης που έχουμε τώρα διότι μπορούμε να ξαναμπούμε στην Ευρώπη ως παίκτης όλων των EV. Ανυπομονώ γι’ αυτό».
Η GM βρισκόταν στην Ευρώπη για σχεδόν 90 χρόνια όταν πούλησε την Opel και τη Vauxhall για 2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2017. Η πώληση των δύο σημάτων επέτρεψε στη General Motors να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη οχημάτων για τη Βόρεια Αμερική και την Κίνα, καθώς και να αποδεσμεύσει κονδύλια για την ανάπτυξη ηλεκτρικών. Σημειώνεται πως Vauxhall και Opel έχαναν χρήματα για 16 συνεχόμενα χρόνια!
Η φυγή από την Ευρώπη είχε και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις, που πλέον γίνονται αντιληπτές μετά την πανδημία. Με περιορισμένη παρουσία στην ήπειρο, η GM έχει «ανοσία» σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες εδώ, όπως οι υψηλές τιμές του φυσικού αερίου, οι συγκρούσεις στην Ουκρανία και οι ακριβές πρώτες ύλες.
Παρόλο που ο όμιλος του Ντιτρόιτ δεν παράγει πλέον οχήματα στην Ευρώπη, δεν έχει βγει εντελώς από την αγορά καθώς η Corvette και ορισμένα μοντέλα της Cadillac εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα, αν και παραμένουν «ειδικές» εκδόσεις.
Η Barra αρνήθηκε να προσδιορίσει ένα χρονοδιάγραμμα για την επιστροφή της GM στην ευρωπαϊκή αγορά ή ποια ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να διατεθούν. Εάν όμως προχωρήσει το σχέδιο, τότε θα είχε νόημα να το κάνει με προϊόντα που θα είναι πιο ελκυστικά στο ευρύ κοινό, όπως τα ηλεκτρικά SUV της Cadillac.