H Fiat έχει παρουσιάσει στη σύγχρονη ιστορία της κάποια μοντέλα που έγιναν αμέσως πολύ αγαπητά και αποδεκτά στο ευρύ κοινό (π.χ. Punto, Panda, 500) και κάποια άλλα που δίχασαν το κοινό με την αισθητική τους. Ένα από αυτά ήταν το Multipla με την αμφιλεγόμενη εμφάνιση, που το τοποθετούσε στις πρώτες θέσεις των δημοσιεύσεων και ερευνών, ως ένα από τα πιο άσχημα αυτοκίνητα. Σε κάποιους όμως άρεσε το ρηξικέλευθο ντιζάιν του. Το 2004 όταν ανανεώθηκε απέκτησε πολύ πιο συμβατική όψη θυμίζοντας το μικρό πολυχρηστικό Fiat Idea, όμως σε όλους είχε μείνει χαραγμένη η αρχική του μορφή.
Το αρχικό Multipla έμοιαζε το 1998 όταν πρωτοεμφανίστηκε, σαν όχημα που προορίζονταν για ταινία επιστημονικής φαντασίας. Ακόμα και σήμερα το σουλούπι του παραμένει πολύ ασυνήθιστο, ειδικά στο εμπρός μέρος με τα στρογγυλά φώτα στο ύψος του καπό και στη βάση του παρμπρίζ που χωρίζονταν από το υπόλοιπο αμάξωμα. Αντισυμβατικό σχεδιασμό είχε και το εσωτερικό, όπου ο πίνακας οργάνων, τα βασικά χειριστήρια, οι αεραγωγοί και ο λεβιές των ταχυτήτων ήταν συγκεντρωμένα σε ένα ακανόνιστο σχήμα. Το εκπληκτικότερο όλων, ήταν όμως η ευρυχωρία του. Με μήκος μόλις 3.994 χιλιοστά (4.269 χλστ. το 500X), αλλά αρκετό πλάτος (1.871 χλστ.), ύψος (1.670 χλστ.) και μεταξόνιο (2.66 χλστ.), παρείχε άνεση χώρων για 6 επιβάτες. Παράλληλα διέθετε εντελώς επίπεδο δάπεδο, συρόμενα και αφαιρούμενα πίσω καθίσματα.
Πώς όμως θα ήταν το αρχικό Fiat Multipla με «ηλεκτρικό» σχεδιασμό; Την απάντηση δίνουν οι ψηφιακά επεξεργασμένες εικόνες που προέρχονται από τη Maltese Design και το τελικό αποτέλεσμα εντυπωσιάζει. Ο σχεδιαστής διατήρησε τις βασικές γραμμές του αυτοκινήτου και τις εναρμόνισε στις σύγχρονες επιταγές της εποχής, προσθέτοντας και διακριτικά δυναμικά στοιχεία. Μπροστά κυριαρχούν τα λεπτά κυκλικά LED φώτα που προεξέχουν από το καμπύλο καπό, ενώ στη βάση του παρμπρίζ υπάρχει μια LED λωρίδα με σχήματα «Y» στις άκρες. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες κυριαρχούν από τη μέση και πάνω, ενώ οι λεπτές χειρολαβές των θυρών στο κέντρο μαρτυρούν πόρτες που ανοίγουν με αντίθετη φορά. Το πίσω άκρο του θυμίζει ένα άλλο μοναδικό αυτοκίνητο, το Renault Avantime.
Επιτυχημένη η σύγχρονη αναβίωση του φανταστικού ηλεκτρικού Multipla από το Maltese Design, αν και η Fiat δεν έχει στα σκαριά κάτι αντίστοιχο. Ουσιαστικά αντικαταστάτης του είναι το νέο Fiat 600, το οποίο αναμένεται στην Ελλάδα προς την άνοιξη, τόσο σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, όσο και υβριδική.