Αν βάζαμε ένα στοίχημα για τη χώρα προέλευσης του εικονιζόμενου αυτοκινήτου και χωρίς να δείτε το σήμα στο καπό, θα λέγατε ότι πρόκειται για μια παλαιότερη παραλλαγή του θρυλικού Σκαραβαίου.
Κι όμως αυτό το αυτοκίνητο είναι δημιούργημα της Toyota, το οποίο κυκλοφόρησε αμέσως μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, ως μια προσπάθεια ανάκαμψης της ιαπωνικής μάρκας. Για την ακρίβεια από το Σεπτέμβριο του 1947 τα μικρά μοντέλα της Toyota ήταν διαθέσιμα στην αγορά με το όνομα Toyopet, με το πρώτο αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε μετά τη δίνη του πολέμου να είναι το ToyopetSA. Το 2θυρο μικρό μοντέλο αντικατόπτριζε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις σχεδιαστικές τάσεις από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Το ToyopetSA ήταν το προσωπικό όραμα του Kiichiro Toyoda, υπό την καθοδήγηση του πατέρα του Sakichi Toyoda. Το εν λόγω μοντέλο διέφερε αρκετά από τα προηγούμενα αυτοκίνητα της Toyota. Κι αυτό γιατί διέθετε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα (αντί για τον 6κύλινδρο που είχε χρησιμοποιηθεί αρχικά), ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς αλλά κι ένα άκρως, για τα δεδομένα της εποχής, αεροδυναμικό αμάξωμα.
Τελικά η διαίσθηση του Kiichiro αποδείχθηκε σωστή, μιας κι έπειτα από την παρουσίαση του πρωτότυπου μοντέλου και παρά το εμπάργκο στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας για την πώληση Ι.Χ. μοντέλων εκτός των συνόρων της (μόνο φορτηγά, λεωφορεία και ταξί μπορούσαν να εξαχθούν) η κυβέρνηση των Η.Π.Α. έδωσε άδεια για την κατασκευή 300 μοντέλων το χρόνο. Το πρώτο μεταπολεμικό ToyopetSA συγκρίνεται συχνά με το Volkswagen Beetle και παρόμοια μοντέλα της Ανατολικής Ευρώπης της εποχής. Το 3,8 μέτρων SA έπαιρνε κίνηση από έναν υδρόψυκτο τετρακύλινδρο ενός λίτρου κινητήρα, ισχύος μόλις 27 ίππων. Η κίνηση γινόταν μέσω ενός 3τάχυτου κιβωτίου με τη δύναμη να καταλήγει στον πίσω άξονα, προσφέροντας τελική ταχύτητα 87 χλμ./ώρα.
Πέρα από την ανεξάρτητη ανάρτηση, το ToyopetSA είχε υδραυλικά φρένα, αλλά και ενσωματωμένο ραδιόφωνο. Και το καλύτερο; Είχε start button για να πάρει μπροστά ο κινητήρας! Όμως το ToyotaSA δεν κατάφερε να σημειώσει εξαιρετική εμπορική πορεία, μιας και η οικονομία μετά τον πόλεμο ήταν ρημαγμένη κι ελάχιστοι Ιάπωνες μπορούσαν να διαθέσουν χρήματα για την απόκτησή του. Βέβαια ο δημιουργικός οίστρος του Kiichiro Toyoda δεν πήγε στράφι, μιας και το ToyopetSA μιας και αποτέλεσε καλό case study για τη συναρμολόγηση, αλλά και τον τρόπο πωλήσεων για το Crown που ακολούθησε, το οποίο ξεκίνησε την “καριέρα” του το 1955. Με αυτόν τον τρόπο το ToyopetSA έβαλε το δικό του λιθαράκι στην «γιγαντοποίηση» της Toyota!