Η Volvo απευθύνει σήμερα έκκληση στους παγκόσμιους ηγέτες και τους προμηθευτές ενέργειας να δώσουν σημαντική ώθηση στην καθαρή ενέργεια, ώστε να μεγιστοποιηθούν τα κλιματικά οφέλη που απορρέουν από τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volvo και άλλων κατασκευαστών.
Η έκκληση συμπίπτει με μια νέα αναφορά για τις συνολικές εκπομπές άνθρακα στον κύκλο ζωής του πιο πρόσφατου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Volvo. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αναφοράς, εφόσον ένα αυτοκίνητο κατασκευάζεται και φορτίζεται με τη χρήση καθαρών πηγών ενέργειας, η αντίστοιχη μείωση στις εκπομπές CO2 είναι τεράστια. Η πρωτοβουλία της Volvo συμπίπτει επίσης με τη σύνοδο κορυφής COP26 για το κλίμα των επικεφαλής κρατών και ηγετικών στελεχών της βιομηχανίας στη Γλασκώβη. Αντικείμενό της είναι η συζήτηση και η αναγγελία αναθεωρημένων σχεδίων όσον αφορά τις μειώσεις στις εκπομπές άνθρακα.
Έως το 2030, η Volvo στοχεύει να έχει γίνει ένας κατασκευαστής αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η εταιρεία προγραμματίζει να λανσάρει μία εντελώς νέα οικογένεια αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα ερχόμενα χρόνια, στο πλαίσιο ενός από τα πιο φιλόδοξα σχέδια για την ηλεκτροκίνηση που έχουν εκπονηθεί στην αυτοκινητοβιομηχανία. Πρόκειται για ένα σημαντικό σκέλος της φιλοδοξίας που έχει η Volvo Cars να καταστεί μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2040. Για την υλοποίηση του κλιματικού της σχεδίου, η Volvo Cars εργάζεται με συνέπεια ώστε να ελαττώσει τις εκπομπές άνθρακα σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της.
Ωστόσο, η εταιρεία θα χρειαστεί τη βοήθεια τόσο των κυβερνήσεων όσο και του τομέα ενέργειας, προκειμένου τα αυτοκίνητά της να αξιοποιήσουν πλήρως τη δυνατότητα μείωσης των εκπομπών άνθρακα. Όπως προκύπτει από την αναφορά LCA (Life Cycle Assessment) για την εκτίμηση του κύκλου ζωής του νέου Volvo C40 Recharge –Life Cycle Assessment (LCA) report for the Volvo C40 Recharge-, η διαθεσιμότητα καθαρής ενέργειας για την κατασκευή αλλά και τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού Volvo έχει εξαιρετικά θετική επίπτωση στη μείωση των εκπομπών CO2.
Όταν ένας οδηγός φορτίζει ένα C40 Recharge με καθαρή ενέργεια, όπως για παράδειγμα η αιολική ενέργεια, η επίπτωση του CO2 στον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου είναι λιγότερο από 50% σε σύγκριση με εκείνη ενός Volvo XC40 με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Εφόσον η φόρτιση πραγματοποιηθεί με ηλεκτρική ενέργεια προερχόμενη από ορυκτά καύσιμα, αυτή η διαφορά γίνεται πολύ μικρότερη.
«Προχωρήσαμε συνειδητά στη στρατηγική απόφαση να γίνουμε ένας ηγετικός στον τομέα μας κατασκευαστής αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά δεν είμαστε σε θέση να πετύχουμε τη μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα μόνοι μας», δήλωσε ο Håkan Samuelsson (Χόκαν Σάμιουελσον), CEO της Volvo Cars. «Οι κυβερνήσεις και οι εταιρείες ενέργειας ανά τον κόσμο χρειάζεται να κλιμακώσουν τις επενδύσεις τους για την αύξηση της καθαρής ενέργειας, αλλά και για την ενίσχυση των υποδομών φόρτισης, ώστε τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μπορούν να εκπληρώσουν τις υποσχέσεις τους για πιο καθαρές μετακινήσεις.»
Οι θέσεις της εταιρείας απηχούνται στην Παγκόσμια Αναφορά για τις Επενδύσεις Ενέργειας IEA 2021 –2021 World Energy Investment report* by the International Energy Agency (IEA)-, σύμφωνα με την οποία παρόλο που οι σχεδιαζόμενες επενδύσεις στην καθαρή ενέργεια σημειώνουν «μέτρια αύξηση», «παραμένουν σε πολύ χαμηλότερο επίπεδο σε σχέση με αυτό που απαιτείται για να αποφευχθούν οι επαπειλούμενες σοβαρές συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.»
Σύμφωνα με την IEA 2021, οι παγκόσμιες επενδύσεις στην καθαρή ενέργεια χρειάζεται να διπλασιαστούν στη διάρκεια της δεκαετίας του 2020, ώστε να διατηρηθεί η αύξηση της θερμοκρασίας αρκετά κάτω από τους 2°C και να τριπλασιαστούν, προκειμένου να διατηρηθεί η προοπτική σταθεροποίησης της αύξησης στο επίπεδο του 1,5°C.
Με αρχή το XC40 Recharge, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που λανσαρίστηκε από τη Volvo Cars το 2019, η εταιρεία δημοσιεύει μία αναφορά LCA για κάθε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της. Οι εν λόγω αναφορές παρέχουν πλήρη διαφάνεια όσον αφορά την επίπτωση των εκπομπών CO2 ενός αυτοκινήτου σε μια ποικιλία συνθηκών. Παράλληλα, προσφέρουν στους καταναλωτές πολύτιμες πληροφορίες για το συνολικό κλιματικό αποτύπωμα ενός αυτοκινήτου.
Η αναφορά LCA για το C40 Recharge δείχνει ότι όταν το αυτοκίνητο φορτίζεται από καθαρές πηγές ενέργειας, το αποτύπωμα CO2 στον κύκλο ζωής του μειώνεται σε περίπου 27 τόνους CO2, ενώ η αντίστοιχη τιμή για ένα XC40 με συμβατικό κινητήρα είναι 59 τόνοι.
Ωστόσο, όταν οι οδηγοί φορτίζουν το C40 Recharge χρησιμοποιώντας τη μέση παγκόσμια αναλογία ηλεκτρικής ενέργειας (η οποία κατά μέσον όρο προέρχεται σε ποσοστό 60% από ορυκτά καύσιμα), το αποτύπωμα CO2 στον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου αυξάνεται σε περίπου 50 τόνους, κάτι που ελαττώνει σημαντικά τα περιβαλλοντικά οφέλη σε σχέση με ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί συμβατική πηγή ενέργειας.
Η καθαρή ενέργεια αποτελεί επίσης σημαντικό παράγοντα για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα που σχετίζεται με την παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η αναφορά LCA αποκαλύπτει ότι οι εκπομπές για την παραγωγή ενός C40 Recharge είναι κατά 70% υψηλότερες σε σχέση με την αντίστοιχη τιμή για ένα βενζινοκίνητο XC40. Αυτό είναι κάτι που σχετίζεται κυρίως με τις αυξημένες εκπομπές άνθρακα που περιλαμβάνει η παραγωγή μπαταριών και χάλυβα, καθώς και με την αυξημένη χρήση αλουμινίου στο αυτοκίνητο.
Η Volvo Cars λαμβάνει ενεργά μέτρα για τη μείωση αυτών των εκπομπών, όπως οι σχεδιαζόμενες συνεργασίες με την SSAB για την ανάπτυξη χάλυβα χωρίς ορυκτά, καθώς και με τους προμηθευτές μπαταριών για την παραγωγή μπαταριών με τη χρήση 100% Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
Η εταιρεία αναζητά τρόπους για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στον κύκλο ζωής ενός αυτοκινήτου κατά 40% ανάμεσα στο 2018 και το 2025, με ενέργειες που περιλαμβάνουν μείωση των εκπομπών άνθρακα στην εφοδιαστική της αλυσίδα κατά 25% έως το 2025.
Σε ό,τι αφορά τις δικές τις δραστηριότητες, η Volvo Cars στοχεύει σε κλιματικά ουδέτερη παραγωγή έως το 2025. Ήδη σήμερα, όλα τα ευρωπαϊκά εργοστάσια της εταιρείας λειτουργούν με 100% καθαρή ενέργεια, ενώ η μονάδα παραγωγής στην Τορσλάντα της Σουηδίας είναι πλήρως ουδέτερη κλιματικά. Σε άλλα μέρη του κόσμου, τα εργοστάσια στην Τσενγκντού και το Ντακίνγκ της Κίνας επίσης λειτουργούν με κλιματικά ουδέτερη ηλεκτρική ενέργεια.