Το 2018 δεν ήταν καλή χρονιά για τις εκπομπές CO2 των οχημάτων στην Ευρώπη, καθώς ο συνολικός μέσος όρος αυξήθηκε κατά 2,4 γρ./χλμ. στα 120,5 γρ./χλμ., έναντι 118,1 γρ./χλμ. το 2017 (σύμφωνα με μελέτη που έκανε η JATO Dynamics σε 23 αγορές στην Ευρώπη). Η κύρια αιτία αύξησης των εκπομπών CO2 το 2018 ήταν η μείωση κατά -18% της ζήτησης για ντίζελ αυτοκίνητα, αλλά και η αύξηση των πωλήσεων των SUV.
Δείτε ακόμη: Ποιο ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με κεντρικό καθρέπτη;
Μεταξύ των μαρκών αυτοκινήτου, η Toyota παρέμεινε στην κορυφή με το μικρότερο μέσο όρο εκπομπών CO2 ανάμεσα στις 25 μάρκες με τις περισσότερες πωλήσεις. Συγκεκριμένα, η Toyota σημείωσε μέσο όρο κάτω των 100 γρ./χλμ. (99,9%) για πρώτη φορά από τότε που ξεκίνησε η παρακολούθηση των μέσων όρων εκπομπών CO2. Κάτι στο οποίο συνέβαλαν οι ταξινομήσεις των υβριδικών Toyota, οι οποίες έφτασαν το 60%. Η Toyota ήταν επίσης μία από τις πέντε μάρκες που σημείωσαν βελτίωση σε σύγκριση με το 2017, με τις εκπομπές να μειώνονται κατά 1,4 γρ./χλμ. Αυτό οφείλεται κυρίως στις καλές εμπορικές επιδόσεις του Toyota C-HR και του συνδυασμού του τύπου καυσίμου του.
Η Nissan είδε τη μεγαλύτερη βελτίωση (-5,2%) χάρη στην ισχυρή απόδοση του LEAF, το οποίο έγινε το πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Ευρώπης για το 2018. Ταυτόχρονα, τα κορυφαία σε πωλήσεις μοντέλα της (κυρίως SUV) κατέγραψαν πτώση στις ταξινομήσεις. Στο αντίθετο άκρο βρέθηκε η Mercedes με αύξηση κατά 10,5% στις εκπομπές CO2 των μοντέλων της και τη χειρότερη συνολικά επίδοση.
Δείτε ακόμη: SUV και βενζίνη αύξησαν τις εκπομπές CO2
Πιο αναλυτικά στοιχεία μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα:
Πηγή: JATO Dynamics