Τα SUV έχουν κυριαρχήσει στις περισσότερες αγορές του κόσμου, μεταξύ αυτών της Ευρώπης και της Ελλάδας, όπου πλέον σχεδόν 1 στα 3 αυτοκίνητα που πωλούνται είναι αυτής της κατηγορίας. Οι επιλογές που έχει να κάνει ο αγοραστής είναι τόσες πολλές και ανταγωνιστικές σε κάθε επίπεδο, σε τέτοιο σημείο που η τελική επιλογή να αποτελεί σπαζοκεφαλιά και γρίφο για δυνατούς λύτες.
Δείτε ακόμα: Πρωτοποριακός αερόσακος στο νέο Honda Jazz
Παλαιότερα βέβαια τα πράγματα δεν ήταν τόσο πολυσύνθετα, αφού τα SUV βρίσκονταν στα σπάργανα και έκαναν τα πρώτα τους δειλά βήματα. Γυρνώντας το χρόνο πίσω στο μακρινό 1997, η Honda είχε παρουσιάσει στην έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο ένα ασυνήθιστο και πολύ προχωρημένο για την εποχή εκείνη όχημα ελευθέρου χρόνου, το πρωτότυπο J-WJ. Αυτό αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία του Honda HR-V, το οποίο μπήκε στην παραγωγή διατηρώντας τον αρχικό βασικό σχεδιασμό, ενώ παρουσιάστηκε επίσημα τον Ιανουάριο του 1999.
Δείτε ακόμα: Τα μυστικά του νέου Honda Civic Type R (+video)
Πρώτα λανσαρίστηκε με 3θυρο αμάξωμα μήκους 4.011 χλστ., πλάτους 1.699 χλστ., ύψους 1.590 χλστ. και μεταξόνιο 2.350 χλστ. Ένα χρόνο πιο μετά έκανε την εμφάνισή του με το 5θυρο HR-V με το μεγαλύτερο μήκος (4.110 χλστ.) και μεταξόνιο (2.451 χλστ.). Ο σχεδιασμός του ήταν αρκετά δυναμικός, όπου κύρια χαρακτηριστικά του ήταν ημικυκλικά εμπρός φώτα, τα κάθετα πίσω και η μεγάλη αεροτομή που σχηματιζόταν στο τελείωμα της οροφής. Πολύ μοντέρνο ήταν και το εσωτερικό του με τους άνετους χώρους για τους επιβάτες (ειδικά στο 5θυρο μοντέλο), αν και το πορτ μπαγκάζ των 283 λτ. ήταν μικρό.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Honda CR-V 2.0 AWD Hybrid
Τα πρώτα Honda HR-V προσφέρονταν με τον 1.600άρη κινητήρα βενζίνης απόδοσης 105 ίππων και 135 Nm ροπής, το οποίο επιτάχυνε το βάρους 1.080 κιλών αμάξωμα στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 165 χλμ./ώρα. Στα τετρακίνητα μοντέλα το σύστημα AWD Real Time προερχόταν από το Honda CR-V και εξασφάλιζε βελτιωμένη πρόσφυση σε ολισθηρά οδοστρώματα, αλλά δεν προοριζόταν για off roading.
Παράλληλα, το αυτοκίνητο ήταν πολύ ευχάριστο την οδήγηση και άνετο σε κάθε διαδρομή χάρη και στο συνδυασμό του στιβαρού πλαισίου και των αναρτήσεων με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον άξονα Ντε Ντιον πίσω με τους 5 συνδέσμους στήριξης. Το Μάρτιο του 2000 έκανε την εμφάνισή του και το πιο δυνατό μοτέρ 1.6 λτ. VTEC με τους 124 ίππους και τα 144 Nm ροπής. Στο 5θυρο HR-V η επιτάχυνση των 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρωνόταν σε 11,3 δλ. και η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 170 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: 0-220 χλμ./ώρα με Honda Civic 1.5 VTEC Turbo 182 PS
Η παραγωγή του HR-V έληξε το 2006, όμως δεν υπήρξε αμέσως διάδοχο μοντέλο, αφού το δεύτερης γενιάς HR-V παρουσιάστηκε το 2015, αφήνοντας ένα μεγάλο κενό όλα αυτά τα χρόνια.