H εξέλιξη των Κινέζων στο θέμα των αυτοκινήτων, ακόμα και αλματώδη να την αποκαλέσεις, δεν πρόκειται να αποδοθεί σωστά σε όλη της την κλίμακα. Το πώς ήταν τα κινεζικά τετράτροχα πριν μερικά χρόνια και πώς είναι σήμερα, θα μπορούσε κάλλιστα να παραπέμπει σε σενάριο ταινίας για παράλληλα σύμπαντα, ρήξεις στο χωροχρονικό συνεχές και λοιπά φαντασμαγορικά. Η Honda, πάντως, δεν συγκινείται.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Automotive News, ο επικεφαλής σχεδιασμού των ηλεκτρικών Honda δεν έκρυψε λόγια. Μιλώντας για την εμφάνιση των κινεζικών EVs, ο Daisuke Tsutamori είχε να πει το εξής: «Η Κίνα έχει βελτιωθεί στη σχεδίαση αυτοκινήτων, αλλά το ντιζάιν είναι πολύ επιφανειακό. Εκλεπτυσμένο σε σχέση με παλιότερα σχέδια, αλλά επιφανειακό. Εμείς θέλουμε να δημιουργήσουμε κάτι άλλο, πιο λιτό αλλά επουσιώδες». Με άλλα λόγια, ο Tsutamori-san υποστηρίζει (μέσες-άκρες) πως οι Κινέζοι είναι κατά τι φιγουρατζήδες όταν χαράζουν γραμμές για αμαξώματα, χάνοντας την ουσία. Σαν να λέμε ότι ψάχνουν περισσότερο το «φαίνεσθαι» αντί για το «είναι» (σ.σ. το NIO ET9 στην κεντρική φώτο).
Ο Ιάπωνας αναφερόταν στο σχήμα των πρωτοτύπων Saloon και Space-Hub, όταν μίλησε περί «λιτού αλλά επουσιώδους». Τα δυο concept cars έκαναν πρεμιέρα στο Σαλόνι του Τόκιο και, παρά την φουτουριστική τους μορφή, αναμένεται να μεταφερθούν σχεδόν αυτούσια στην παραγωγή. Σύμφωνα με τον Tsutamori, το Saloon θα είναι ίδιο κατά 90%. Ένα σχέδιο που χρονολογείται πίσω στο 2003, όταν η Honda είχε παρουσιάσει το πρωτότυπο Kiwami. Μια δημιουργία εμπνευσμένη από τη δουλειά του θρυλικού Marcelo Gandini, ο οποίος έχει φιλοτεχνήσει μερικά από τα ομορφότερα αυτοκίνητα όλων των εποχών.
Saloon και Space-Hub θα αποτελέσουν τα πρώτα από μια σειρά νέων ηλεκτρικών Honda, με την ονομασία «Honda 0». Το 2026 θα πραγματοποιηθεί η πρώτη εμφάνιση, κατά πάσα πιθανότητα από το Saloon, για να ακολουθήσει αργότερα το Space-Hub.