Πριν την ευρεία διάδοση των turbo κινητήρων και των υβριδικών συστημάτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες «διύλιζαν» τα ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα για να βγάλουν όση περισσότερη δύναμη μπορούσαν. Ένας κατασκευαστής που έχει αφήσει ισχυρή παράδοση με τα ατμοσφαιρικής αναπνοής μοτέρ, δεν είναι άλλος από τη Honda, με τα VTEC.
Στην κορυφή των μικρομεσαίων hot hatch τοποθετούνταν (και παραμένει αλλά με turbo), το Civic Type R, με τον 2λιτρο i-VTEC. Στην 8η γενιά του (3η ως Type R) με το χαρακτηριστικό σφηνοειδές αμάξωμα και τα μακρόστενα εμπρός και πίσω φανάρια, έφτανε τους 201 ίππους στις 7.400 σ.α.λ. και τα 196 Nm ροπής στις 5.900 σ.α.λ. Στις χαμηλές στροφές ήταν ένα απλό μηχανικό σύνολο, ωστόσο όταν πέρναγε τις περίπου 5.000 σ.α.λ. μεταμορφώνονταν και «γάζωνε» μέχρι τον κόφτη, κοντά στις 8.400 σ.α.λ. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονταν σε 6,6 δλ., ενώ διαμάντι ήταν το ακριβέστατο και με κοντές διαδρομές κιβώτιο των 6 ταχυτήτων.
Το τελευταίο ατμοσφαιρικό Civic Type R ήταν στημένο για να πηγαίνει «σανίδα» σε ορεινές διαδρομές με στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος ήταν αμελητέες και ο οδηγός είχε στη διάθεσή του ένα τιμόνι «ξυράφι». Βέβαια, η σκληρή ανάρτηση ήταν κουραστική στις ανωμαλίες της ασφάλτου.
Μια ειδική έκδοση ήταν το εικονιζόμενο Honda Civic 2.0 Type R Championship White Edition, στο οποίο είχε προστεθεί διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, μαζί με λευκό αμάξωμα και ζάντες, μαύρη μάσκα και αλουμινένια τάπα βενζίνης.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι πλήρως εργοστασιακό, ταξινομημένο τον Ιούνιο του 2010 και έχει διανύσει 37.934 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με την αγγελία του εμπόρου από τη Γερμανία, έχει φουλ ιστορικό σέρβις και είναι πρώτο χέρι. Αν κάποιος ενδιαφέρεται, πωλείται στην τιμή των 29.900 ευρώ.