Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας ήρθε αντιμέτωπος με πολλές προκλήσεις το 2019, ενώ συνεχίζονται και το 2020, λόγω των μεγάλων αλλαγών με τους ρύπους που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα. Για να μειωθούν οι ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα, οι κατασκευαστές παρουσιάζουν συνεχώς νέα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Δείτε ακόμη: 0-190 χλμ./ώρα με Toyota C-HR 184 PS (+video)
Παρόλα αυτά, το 2019 ο μέσος όρος των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη αυξήθηκε και έφτασε περίπου τα επίπεδα του 2014. Συγκεκριμένα ο μέσος όρος από τις 23 Ευρωπαϊκές αγορές βρέθηκε στα 121,8 γρ./χλμ. (NEDC), ενώ το 2020 το νούμερο θα είναι αρκετά υψηλότερο λόγω του WLTP. Οι βασικοί λόγοι που τα τρία τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί οι εκπομπές CO2 είναι οι λιγότερες πωλήσεις ντίζελ αυτοκινήτων και η άνοδος των SUV.
Δείτε ακόμη: Θυμάστε την Toyota Carina E 2.0 GTi;
Μεταξύ των Ευρωπαϊκών κρατών, η Νορβηγία παρουσιάζει το μικρότερο όρο εκπομπών CO2 (60,3 γρ./χλμ.). Μάλιστα το 2019 μειώθηκαν κατά -12% σε σχέση με το 2018, λόγω των πολλών πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ακολουθεί η Πορτογαλία με 83,2 γρ/χλμ. CO2 και η Ολλανδία με 100,1 γρ./χλμ. Η Ελλάδα βρίσκεται στην 8η θέση (από τους 23) με 116,0 γρ./χλμ. Ωστόσο, η χώρα μας εμφάνισε το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης CO2 (+4,6%).
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Toyota Corolla HB Hybrid 1.8 λτ. 122 PS
Εξετάζοντας τις μάρκες αυτοκινήτου βλέπουμε ότι η Toyota παραμένει η «πιο καθαρή» με μέσο όρο εκπομπών CO2 των μοντέλων της το 2019 στα 97,5 γρ./χλμ. και μείωση -2,3% σε σχέση με το 2018. Βασικός λόγος είναι ότι σημειώνει πολλές πωλήσεις σε υβριδικά αυτοκίνητα. Στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Citroen στην τρίτη η Peugeot. Πιο αναλυτικά στοιχεία μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα.