Το πιο νέο μεταφορικό μέσο που χρησιμοποιεί η Tesla δεν είναι ηλεκτροκίνητο, όπως θα έπρεπε σύμφωνα με τη φιλοσοφία της μάρκας αλλά και με βάση τις επιταγές της εποχής του εξηλεκτρισμού, αλλά χρησιμοποιεί ντίζελ μηχανικά σύνολα. Πρόκειται για τα τρένα που μεταφέρουν τους εργαζόμενους στο Gigafactory του Βερολίνου, μεταξύ των πόλεων Erkner και Grünheide, όπου βρίσκεται το εργοστάσιο.
Σίγουρα το τραίνο δεν είναι φτιαγμένο από την Tesla, όμως η δημιουργία ολόκληρης της γραμμής ξεκίνησε από την Tesla, όλες τις υποδομές τις χρεώθηκε η Tesla, η λειτουργία του πληρώνεται από την Tesla και όταν το τρένο πλησιάζει το σταθμό, οι ενδείξεις των πλησιέστερων γραμμών ανάβουν «Tesla». Παρά το γεγονός ότι το όλο έργο είναι Tesla, η Αμερικάνικη φίρμα με τα πρώτα σε πωλήσεις ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν επέλεξε καλώδια ρεύματος πάνω από τις γραμμές. Το τρένο, του οποίου τη λειτουργία ανέλαβε η ιδιωτική εταιρεία Niederbarnimer Eisenbahn (NEB), χρησιμοποιεί μια υβριδική μηχανή ντίζελ για τη λειτουργία της γραμμής, ωστόσο δεν μπορεί να διανύσει ούτε ένα μέτρο χωρίς τη βοήθεια του πετρελαίου.
Σίγουρα είναι παράλογο για μια φίρμα που υποστηρίζει την ηλεκτροκίνηση πολλά χρόνια πριν πάρει τέτοιες διαστάσεις η εξέλιξή της, αντί να χρησιμοποιεί ηλεκτροκίνητα τρένα, να βασίζεται στις ντίζελ μηχανές. Το τρένο δεν έχει σταθερό χρονοδιάγραμμα, όμως πραγματοποιεί σχεδόν 60 καθημερινές διαδρομές και προς τις δύο κατευθύνσεις, τις περισσότερες φορές σε διαστήματα περίπου 45 λεπτών. Η σύνδεση λειτουργεί εξ ολοκλήρου με έξοδα της Tesla και μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί από το ευρύ κοινό.
Η επιλογή της μηχανής ντίζελ από την Tesla δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη από τα καυστικά σχόλια των γερμανικών μέσων ενημέρωσης, αλλά η εταιρεία συνήθως δεν ασχολείται με τέτοια πράγματα. Βέβαια οι Γερμανοί δεν θα πρέπει να ξεχνούν, ότι το Gigafactory του Βερολίνου προσφέρει πάρα πολλές δουλειές. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ικανοποιημένη που η νέα σύνδεση θα μεταφέρει φθηνά και αξιόπιστα περίπου 1.500 από τους συνολικά 10.000 υπαλλήλους της εταιρείας, ενώ οι υπόλοιποι μετακινούνται είτε με αυτοκίνητο, λεωφορείο ή ποδήλατο.
Giga Berlin now has its own train shuttle, capable of moving 400 people per ride 🚆 pic.twitter.com/gmvy80GFFn
— Tesla Europe (@teslaeurope) September 4, 2023