Για την ακρίβεια δεν πρόκειται για μια γέφυρα, αλλά για ένα σύμπλεγμα γεφυρών και τούνελ, που συνδυαστικά αποτελούν τη μεγαλύτερη γέφυρα που διασχίζει τη θάλασσα, μιας και έχει μήκος 55 χιλιομέτρων και συνδέει την ηπειρωτική Κίνα, με το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο. Μια απόσταση που για να την κάνει κάποιος χρειαζόταν 4 ώρες, πλέον χάρη στη γέφυρα απαιτούνται μόλις 45 λεπτά.
Για το συγκεκριμένο μεγαλειώδες έργο της μηχανικής χρειάστηκαν εννέα χρόνια για να ολοκληρωθεί, συνεργάστηκαν 14 εξειδικευμένοι μηχανικοί από διάφορες χώρες, μεταξύ των οποίων Η.Π.Α., Βρετανία, Ιαπωνία, Δανία, Ελβετία και Ολλανδία.
Δείτε ακόμη: Λεωφορείο λυγίζει γέφυρα. Στιγμές αγωνίας για τους επιβάτες (+video)
Το συνολικό κόστος κατασκευής άγγιξε τα 14 δισεκατομμύρια ευρώ και χρησιμοποιήθηκαν 420.000 τόνοι χάλυβα, καθώς και 1,08 εκατομμύρια κυβικά μέτρα τσιμέντου. Η γέφυρα έχει έξι λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ υπάρχουν τέσσερις σήραγγες, εκ των οποίων η μια είναι υποθαλάσσια με μήκος 6,7 χιλιομέτρων. Επιπρόσθετα κατασκευάστηκαν τέσσερα τεχνητά νησιά για να στηρίζεται η γέφυρα, με τους ειδικούς να αναφέρουν ότι μπορεί να αντέξει με άνεση σεισμό 8 Ρίχτερ, αλλά και θυελλώδεις ανέμους, των οποίων η ταχύτητα θα ξεπερνάει τα 340 χλμ./ώρα, αλλά κι έναν αιώνα συνεχούς λειτουργίας.
Διαβάστε επίσης: Έτσι γίνεται η συντήρηση της γέφυρας στο Ρίο – Αντίρριο (+video)
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, υπολογίζεται ότι περισσότερα από 40.000 οχήματα θα περνάνε από εκεί κάθε μέρα. Βέβαια, το παράδοξο είναι πως ενώ η γέφυρα κατασκευάστηκε για να μειωθεί ο χρόνος του ταξιδιού, ιδιοκτήτες Ι.Χ. αυτοκινήτων στο Χονγκ Κονγκ δεν μπορούν να διασχίσουν τη γέφυρα χωρίς ειδική άδεια. Οι περισσότεροι, θα πρέπει να σταθμεύσουν στο λιμάνι και να χρησιμοποιήσουν λεωφορείο ή ειδικά ενοικιαζόμενα οχήματα!