Η Audi ανέκαθεν ξεχώριζε για την πολυτέλεια των αυτοκινήτων της, τις τεχνολογικές καινοτομίες και τις ιδιαίτερα δυναμικές εκδόσεις των «S» και «RS» μοντέλων της. Πριν από 31 χρόνια και συγκεκριμένα το μακρινό πλέον 1989, η Audi είχε παρουσιάσει το καινοτόμο μοντέλο 100 Avant quattro Duo.
Δείτε ακόμα: Audi Q3 35 TFSI VS Volvo XC40 T3
Πολλά χρόνια προτού η υβριδική τεχνολογία εφαρμοστεί σε πάρα πολλά μοντέλα, το πρωτότυπο Audi Duo με βάση το 100 Avant, είχε κάνει την πρώτη εμφάνισή του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, το 1989. Το υβριδικό σύστημά του αποτελούνταν από ένα 2.3 λτ. 5κύλινδρο κινητήρα ισχύος 136 ίππων για την κίνηση των εμπρός τροχών και από ένα ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 12,6 ίππων για την κίνηση των πίσω τροχών. Το ηλεκτρικό μοτέρ αντλούσε ενέργεια από μπαταρίες νικελίου – καδμίου που ήταν τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ. Επίσης, στην οροφή υπήρχε ένα ηλιακό πάνελ για να βοηθά στη φόρτιση των μπαταριών τις ηλιόλουστες μέρες.
Δείτε ακόμα: Νέο υβριδικό Audi A6 Avant 367 PS και 1,9 λτ./100 χλμ.!
Βέβαια, μη φανταστείτε ότι η μετάβαση από τον κινητήρα βενζίνης στην ηλεκτροκίνηση γινόταν εύκολα, όπως συμβαίνει τώρα με το πάτημα ενός κουμπιού ή αυτόματα. Τότε, ο οδηγός του Audi Duo έπρεπε να βάλει τη «νεκρά» στο αυτόματο κιβώτιο και να πατήσει το «E» μπουτόν στο ταμπλό για να ενεργοποιηθεί ο ηλεκτροκινητήρας. Μπορούσε να διανύσει έως 39 χλμ. με μόνο την ηλεκτρική ενέργεια και να φτάσει έως τα 50 χλμ./ώρα, πριν χρειαστεί να αναλάβει ο βενζινοκινητήρας. Οι δύο κινητήρες συνεργάζονταν σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης στο δρόμο, ενώ το Duo περιλάμβανε και σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης.
Δείτε ακόμα: Άφθαρτο Audi 80 1.8S του 1991 με 17.300 χλμ.
Συνολικά μόνο 10 Audi 100 Duo κατασκευάστηκαν και αυτά για πιλοτικά προγράμματα οδήγησης, όπως για χρήση ταξί στο ιστορικό κέντρο του Ingolstadt. Ωστόσο, η Audi συνέχισε να εξελίσσει την υβριδική τεχνολογία και μια δεύτερη έκδοση του Duo βασισμένη στο Audi 100 Avant έκανε την εμφάνισή της το 1991.
Έξι χρόνια μετά, η Audi έγινε ο πρώτος Ευρωπαίος κατασκευαστής που λανσάρισε μια περιορισμένη έκδοση μοντέλου PHEV (Plug-in hybrid). Επίσης ονομαζόταν Duo, βασιζόταν στο A4 Avant και διέθετε ένα κινητήρα turbodiesel 1.9 λτ. 90 ίππων, ένα υδρόψυκτο ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων και μια μπαταρία από ζελατίνη μολύβδου. Τόσο ο θερμικός κινητήρας όσο και ο ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιούνταν για την κίνηση των εμπρός τροχών. Όπως και στα σημερινά PHEV μοντέλα, έτσι και το Duo φόρτιζε από πρίζα. Το A4 Avant Duo έφτανε τα 80 χλμ./ώρα τελικής με την ηλεκτρική ενέργεια και έως τα 170 χλμ./ώρα με τον TDI.
Δείτε ακόμα: Ελληνικό Audi 80 1.000+ ίππων! (+video)