Η Tesla έχει εκτεθεί ουκ ολίγες φορές από ανακοινώσεις, προβλέψεις και παρουσιάσεις στοιχείων/μοντέλων. Τα δισεκατομμύρια του Elon Musk και η αξία της μετοχής μπορεί να δείχνουν ότι ποσώς ενδιαφέρεται η αμερικανική εταιρία, όμως δεν παύει να είναι γεγονός πως τις περισσότερες φορές που ακούμε κάτι από την Tesla, προετοιμαζόμαστε για «παπά».
Δείτε ακόμα: Έξτρα 2.500 ευρώ το ράδιο στα Tesla!
Τελευταίο περιστατικό από την άλλη άκρη του κόσμου, στην Αυστραλία. Εκεί, η καμπάνια προώθησης του Model 3 (ρίξτε μια ματιά σε αυτό του Γιάννη Αλαφούζου) βασίζεται στην οικονομικότερη χρήση του συγκριτικά με τον βενζινοκίνητο ανταγωνισμό. Για να αποστομώσει όσους φωνάζουν για τις ώρες φόρτισης που απαιτούνται, η Tesla ανακοινώνει πως ο ανωτέρω ισχυρισμός αφορά φόρτιση στο δίκτυο Supercharger της ίδιας, με υποτιθέμενη χρέωση 7 τοπικά δολάρια (4,32 ευρώ)/100 χλμ. έναντι 12 (7,41 ευρώ) της βενζίνης. Τα 12 αυτά δολάρια/100 χλμ. προκύπτουν -όπως αναφέρει το site της εταιρίας- από «ανταγωνιστικό μοντέλο με κινητήρα βενζίνης και μέση κατανάλωση 7 λίτρων/100 χλμ.»
Διαβάστε επίσης: Πόσο κάνει το φθηνότερο Tesla στην Ελλάδα;
Σύμφωνα με το WhichCar, η Tesla έχει κάνει 2 «φάουλ» στον υπολογισμό, κατά πάσα βεβαιότητα εσκεμμένα. Το πρώτο, αφορά το κόστος της βενζίνης. Δεν αναφέρεται πουθενά ποιο είναι το ανταγωνιστικό μοντέλο των 7 λίτρων/100 χλμ. και μια ματιά στον ανταγωνισμό, φανερώνει πως μάλλον πρόκειται για σενάριο της Tesla. Αν πάρουμε το υβριδικό Lexus IS300h των 4,6 λίτρων/100 χλμ., το κόστος κατεβαίνει στα 6,76 δολάρια/100 χλμ. – φθηνότερα από το Model 3! Η BMW 330i (δείτε τη δοκιμή της) ανακοινώνεται με 5,8 λίτρα/100 χλμ. μεικτή κατανάλωση. Κάνοντας τους υπολογισμούς με τη μέση τιμή της αμόλυβδης στη χώρα (1,38 δολάρια/λίτρο, ή 0,85 ευρώ/λίτρο), το κόστος της 330i ισοδυναμεί με 8 δολάρια/100 χλμ. Ακριβότερα από το ηλεκτρικό, αλλά καμία σχέση με τη διαφορά που ανακοινώνει η Tesla. Κι εδώ έρχεται το δεύτερο και πιο σοβαρό ατόπημα.
Δείτε ακόμα: 100 χρόνια η απόσβεση ρεύματος σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Ο υπολογισμός για την κατανάλωση του Model 3 έγινε με την χρέωση της κιλοβατώρας για τη χρήση Supercharger, στα 0,42 δολάρια. Εντελώς συμπτωματικά, λίγες ημέρες αφού ξεκίνησε η καμπάνια του «7-12», η τιμή του ρεύματος στους ταχυφορτιστές της Tesla αυξήθηκε στα 0,52 δολάρια. Αύξηση για την οποία δεν έχει ενημερωθεί το site και που οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων έμαθαν μέσω της τσέπης τους! Με αυτή την τιμή, και θεωρώντας πως η μέτρηση αφορά την λιγότερο ενεργοβόρα έκδοση Standard Range Plus των 18,8 kWh/100 χλμ., το κόστος χρήσης για το Model 3 εκτινάσσεται στα 9,78 δολάρια/100 χλμ. – πολύ πάνω από τα υποσχόμενα 7 και το κόστος της 330i, αλλά και σαφώς πιο κοντά από την BMW στα 12 δολάρια/100 χλμ. που βρήκαν οι άνθρωποι της Tesla.