Το αγαπημένο μίνι αυτοκίνητο της δεκαετίας του 1990, δεν ήταν άλλο από το Fiat Cinquecento, το οποίο παράχθηκε σε 1,16 εκατομμύρια αντίτυπα. Παρουσιάστηκε το 1991 και αντικαταστάθηκε από το Seicento το 1998, έχοντας όλα αυτά τα χρόνια δεχτεί ελάχιστες μικροαλλαγές. Πληροφοριακά, εκτός από τους κινητήρες βενζίνης, πωλούνταν και ηλεκτρικό (Elettra) με μέγιστη αυτονομία που έφτανε τα 150 χιλιόμετρα.
Δημοφιλέστερο όλων ήταν το 900άρι Cinquecento, όπως είναι αυτό που βλέπετε, το οποίο παρά τα 26 χρόνια που μετράει (μοντέλο του 1997), έχει διανύσει μόλις 6.937 χιλιόμετρα. Το βιολετί του χρώμα το κάνει ακόμα πιο ξεχωριστό, όπως και το γεγονός ότι διατηρηθεί σε τέλεια κατάσταση μέσα – έξω. Ούτε χτυπήματα φαίνονται, ούτε φθορές στα καθίσματα, τιμόνι, χειριστήρια, ενώ από όσο μπορούμε να διακρίνουμε, έχει παραμείνει με τα πρώτης τοποθέτησης λάστιχα (εννοείται ότι όποιος το πάρει θα τα αλλάξει).
Το λιλιπούτιο Cinquecento των μόλις 3.230 χιλιοστών μήκους έκρυβε κάτι το μοναδικό εκείνα τα χρόνια. Διέθετε ανεξάρτητες αναρτήσεις με τα κλασικά γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, όμως πίσω αντί για άκαμπτο άξονα (χρησιμοποιούνταν κατά κόρον τότε) είχε ημιυστερούντες βραχίονες. Ένας τύπος αναρτήσεων που «πάταγαν» πολλά μοντέλα του ομίλου Fiat. Όσο για τον 4κύλινδρο κινητήρα των 899 κ.εκ. με τους 39 ίππους και τα 65 Nm ροπής επαρκούσε για τα τότε δεδομένα των αστικών μετακινήσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 18 δλ.) και ωφελούνταν από το ελαφρύ αμάξωμα των 710 κιλών.
Όποιος τώρα θέλει ένα «καινούργιο» Fiat Cinquecento για να το κρατήσει, ίσως και με βλέψεις για ιστορικό όχημα, τότε το συγκεκριμένο που βρίσκεται στην πόλη Ρίμινι της Ιταλίας και πωλείται για 4.911 ευρώ, φαίνεται να είναι μια σπάνια περίπτωση.