H Toyota έκανε φέτος τη μεγάλη έκπληξη με το σκληροπυρηνικό, νέο GR Yaris, το οποίο δεν είναι απλά ένα Yaris με πιο δυνατό κινητήρα και σπορ στήσιμο, αλλά ένα πάρα πολύ διαφορετικό αυτοκίνητο σε σχέση με τις νορμάλ εκδόσεις.
Δείτε ακόμα: Το φθηνότερο υβριδικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Καταρχήν, έχει 3θυρο αμάξωμα, ενώ από τη μέση και πίσω βασίζεται στην πλατφόρμα GA-C που χρησιμοποιούν τα μοντέλα Corolla και C-HR, γι’ αυτό είναι πολύ πλατύ και πατάει σε ανάρτηση με διπλά ψαλίδια. Ο πανίσχυρος τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.6 λτ. αποδίδει 261 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 360 Nm ροπής στις 3.000-4.600 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, το βάρους 1.280 κιλών αμάξωμα επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,5 δλ. και φτάνει τα 230 χλμ./ώρα τελικής ( ηλεκτρονικά περιορισμένη). Μεγάλο ρόλο στην οδική του συμπεριφορά παίζει και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση GR-FOUR με τις τρεις επιλογές (Track, Sport και Normal).
Το κορυφαίο Yaris είναι όμως και πάρα πολύ ακριβό, ειδικά στην Ελλάδα, αφού πωλείται τα διπλάσια χρήματα από το πιο ακριβό νορμάλ Yaris. Συγκεκριμένα κοστίζει από 42.670 ευρώ στην πρώτη έκδοση GR Yaris, ενώ θα ανεβαίνει πολύ ψηλότερα στις πιο πλούσιες εκδόσεις Comfort Pack και Circuit Pack. (δεν έχουν ανακοινωθεί τιμές). Η τρίτη και κορυφαία έκδοση περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- κόκκινες δαγκάνες, σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ελαστικά Michelin Pilot Sports 4s, αγωνιστική ανάρτηση GR και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Δείτε ακόμα: Τα αυτοκίνητα με κατανάλωση 3 ευρώ/100 χλμ.
Σε άλλη χώρα της Ε.Ε. και συγκεκριμένα στη Γερμανία, ήδη διατίθενται ετοιμοπαράδοτα GR Yaris, σε τιμές που ξεκινούν από 30.990 ευρώ και φτάνουν έως τις 37.490 ευρώ στο πιο «φορτωμένο» μοντέλο. Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ στις αγγελίες.