Όλοι οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων αναζητούν τρόπους για να μειώσουν την κατανάλωση των κινητήρων τους, γεγονός που από τη μία πλευρά λειτουργεί προς όφελος του περιβάλλοντος, ενώ από την άλλη μειώνει το κόστος των μετακινήσεων. Η λύση που χρησιμοποιούν πλέον οι περισσότεροι κατασκευαστές είναι τα υβριδικά σύνολα, από τα πιο απλής τεχνολογίας mild hybrid, έως τα πιο σύνθετα full hybrid και τα πιο ακριβά plug-in hybrid.
Ως βάση χρησιμοποιούνται κινητήρες βενζίνης, πλην ελαχίστων περιπτώσεων με ντίζελ μηχανικά σύνολα που ενσωματώνουν ηλεκτρογεννήτριες 48V Hybrid. Σε κάθε περίπτωση όμως, η βενζίνη είναι το ακριβότερο καύσιμο και με μεγάλη μάλιστα διαφορά. Ενδεικτικά στη χώρα μας, η μέση πανελλαδική τιμή της 95άρας αμόλυβδης βρίσκεται στα 1,906€/λτ. και του πετρελαίου στα 1,630€/λτ. Το υγραέριο κίνησης (LPG) στοιχίζει τα μισά λεφτά (0,829€/λτ.), όμως τις πιο οικονομικές μετακινήσεις προσφέρει το φυσικό αέριο κίνησης.
Το «κακό» είναι ότι πλέον δεν πωλούνται καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες CNC. Όχι ότι πριν οι επιλογές ήταν πάρα πολλές, ωστόσο υπήρχαν μοντέλα διαφόρων μαρκών και τύπων, από μίνι, μικρά και μικρομεσαία, έως SUV και πολυτελείας. Αμάξια που έκαιγαν φυσικό αέριο είχαν οι μάρκες Fiat, Lancia, Opel, Mercedes, Volkswagen, Audi, Skoda και SEAT. Οπότε όποιος θέλει τώρα αυτοκίνητο CNG θα πρέπει να κοιτάξει στα μεταχειρισμένα, όπου και πάλι εκεί τα διαθέσιμα οχήματα με εργοστασιακό κιτ CNG είναι ελάχιστα.
Για παράδειγμα ένα μικρό ή μικρομεσαίο τεχνολογίας CNG καταναλώνει περίπου 4-5 kg/100 χλμ. φυσικό αέριο. Με τρέχουσα τιμή CNG 1,1€/kg (παλαιότερα είχε 0,8€/kg), ο οδηγός ενός τέτοιου αυτοκινήτου πληρώνει περίπου 4-6€/100 χλμ. Συγκριτικά, ένα νέο υβριδικό με κατανάλωση 5 λτ./100 χλμ. στοιχίζει σχεδόν 10€/100 χλμ., δηλαδή περίπου τα διπλάσια από ένα CNG. Το ιδανικότερο σενάριο θα ήταν οι κινητήρες CNG να αποκτούσαν υβριδική τεχνολογία, η οποία θα έριχνε και άλλο την κατανάλωση. Παρόλα αυτά καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν έπραξε κάτι τέτοιο, αφού προφανώς προτίμησαν να επενδύσουν τεράστια ποσά στην ανάπτυξη των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Κρίμα γιατί το δίκτυο των πρατηρίων με φυσικό αέριο κίνησης έχει διευρυνθεί σημαντικά, αφού καλύπτει πολλές πόλεις και περιοχές της Ελλάδας, όπως την Αττική, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Σχηματάρι, Ιωάννινα, Βέροια, Λάρισα, Λαμία, Αχαΐα, Κοζάνη, Εύβοια και Θράκη. Επίσης, σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν πολλά πρατήρια CNG, όπως είναι τα περισσότερα στην Ιταλία (1.063) και μετά στη Γερμανία (868).