Οι κορυφαίες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Toyota, Nissan και Honda συνεργάζονται με την ιαπωνική κυβέρνηση και τους κατασκευαστές μπαταριών σε ένα κοινό μελλοντικό πρόγραμμα για την ανάπτυξη μπαταριών στερεού τύπου για μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα. Θέλοντας να κατακτήσουν από κοινού την αγορά, το πρόγραμμα στοχεύει στην επιστροφή της Ιαπωνίας στην πρωτοπορία της τεχνολογίας μπαταριών αυτοκινήτων, αφού άλλες χώρες την έχουν ξεπεράσει στο συγκεκριμένο τομέα.
Δείτε ακόμη: To VTEC της Honda απλά και κατανοητά (+video)
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει εταιρίες όπως η Κοινοπραξία για την Τεχνολογία και το Κέντρο Αξιολόγησης Μπαταριών Ιόντων Λιθίου (Libtec), μαζί με τους κατασκευαστές Panasonic και GS Yuasa. Αντίστοιχα, το υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας θα χρηματοδοτήσει με 1,6 δισεκατομμύρια γιεν τις Libtec, Nikkei και Asia Review.
Οι μπαταρίες στερεού τύπου χρησιμοποιούν στερεά μορφή των υγρών ηλεκτρολυτών που βρίσκονται σε μπαταρίες ιόντων λιθίου, καθιστώντας τις ευκολότερες στην κατασκευή και ασφαλέστερες, καθώς δεν υπάρχει πιθανότητα διαρροής. Σε σύγκριση με τις σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι νέες μπαταρίες πρόκειται να έχουν λιγότερα εξαρτήματα, να κοστίζουν λιγότερο και θα παρέχουν υψηλότερη ενέργεια χαρίζοντας καλύτερη αυτονομία στα οχήματα που θα εφοδιαστούν με αυτές.
Το πρόγραμμα επιδιώκει να βελτιώσει την απόδοση της μπαταρίας με τη χρήση ηλεκτρολυτών στερεών και τον καθαρισμό κριτηρίων ασφαλείας. Συνδυάζοντας την εμπειρογνωμοσύνη από κάθε μέλος της κοινοπραξίας, ο μεσοπρόθεσμος στόχος είναι μέχρι το 2025 η αυτονομία να έχει φτάσει στα 550 χλμ.
Έχοντας χάσει μερίδιο της αγοράς από ανταγωνιστικές χώρες όπως η Κίνα και η Νότια Κορέα η μελλοντική τεχνολογία θα βοηθήσει την Ιαπωνία να ανακτήσει την κυριαρχία της, θέτοντας πρότυπα για τις μπαταρίες στερεού τύπου. Μέχρι το τέλος του 2030 η Ιαπωνία ελπίζει να αυξήσει το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων επόμενης γενιάς μεταξύ 20% και 30%.
Διαβάστε επίσης: Video: Τι συμβαίνει όταν πέφτουμε σε λακκούβα
Επιπλέον, εκτός της συγκεκριμένης μελλοντικής συνεργασίας, οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείας της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δημιούργησαν από κοινού μια νέα εταιρία για την ανάπτυξη σταθμών υδρογόνου στη χώρα, για τον ανεφοδιασμό οχημάτων κυψελών καυσίμου.