Τον τελευταίο καιρό έχουν θεριέψει οι φήμες αναφορικά με την επιστροφή του V8 κινητήρα στις επερχόμενες Mercedes-AMG C 63 και E 63 που θα κυκλοφορήσουν το 2026. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προς το παρόν αρνείται να σχολιάσει τα όσα ακούγονται, ένα πρόσφατο όμως δημοσίευμα Auto Motor und Sport δείχνει ότι ο οκτακύλινδρος κινητήρας δεν θα επιστρέψει τελικά.
Σύμφωνα με έναν υπάλληλο του τμήματος ανάπτυξης προϊόντων, ο V8 δεν θα τοποθετηθεί στις C 63 και E 63, χαρακτηρίζοντας την αρχική αναφορά ως «αναληθείς εικασίες». Κατά συνέπεια, η ναυαρχίδα της C-Class αναμένεται να διατηρήσει την plug-in υβριδική τετρακύλινδρη διάταξη, ενώ η κορυφαία E-Class φαίνεται ότι θα υποστεί ένα downsizing. Δεν είναι ακόμα σαφές αν η επόμενη E 63 θα εξοπλιστεί με 6κύλινδρο εν σειρά ή θα υποβιβαστεί σε ένα μοτέρ τεσσάρων κυλίνδρων, αν και ειδησεογραφικά μέσα ισχυρίζονται ότι θα έχει έναν εξακύλινδρο κινητήρα.
Όσο κι αν οι λάτρεις της φίρμας θα ήθελαν να δουν τον V8 να επιστρέφει θριαμβευτικά, οι πιθανότητες να συμβεί είναι ελάχιστες, τουλάχιστον σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι ολοένα και πιο αυστηροί κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων καθιστούν όλο και πιο δύσκολο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πουλήσουν αυτοκίνητα με κινητήρες μεγάλου κυβισμού. Με το πρότυπο Euro 7 που έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε ισχύ το 2025, το μέλλον των μεγάλων μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης φαντάζει ζοφερό.
Ένα άλλο καρφί στο φέρετρο του μεγάλων κινητήρων εσωτερικής καύσης έγκειται στους δυσβάσταχτους φόρους που κάνουν τα οχήματα επιδόσεων όλο και λιγότερο εφικτά. Θα ήταν πολύ πιο εύκολο για τις AMG, BMW M και Audi Sport να διατηρήσουν τους εξακύλινδρους και οκτακύλινδρους κινητήρες τους χωρίς να καταφύγουν σε ηλεκτροκίνηση αν δεν υπήρχε αυστηρότερη νομοθεσία.
Πολλοί έσπευσαν να επικρίνουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες για τη στροφή στον εξηλεκτρισμό και την υβριδική τεχνολογία, αλλά αυτός είναι βασικά ο μόνος τρόπος για να διατηρηθούν ζωντανά τα αυτοκίνητα επιδόσεων στο μέλλον. Ναι, ένα τετρακύλινδρο AMG C 63 είναι δύσκολο να πωληθεί, αλλά είναι ακόμα καλύτερο από κανένα AMG C 63. Η BMW M έχει ήδη ανακοινώσει ότι όλα τα μοντέλα επόμενης γενιάς θα είναι ηλεκτροκίνητα σε κάποιο βαθμό και η Audi Sport δεν θα μπορεί να πουλά αμιγώς βενζινοκίνητα αυτοκίνητα RS για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Η πώληση σπορ αυτοκινήτων μόνο με βενζίνη εκτός ΕΕ όπου υπάρχουν λιγότερο αυστηροί κανονισμοί εκπομπών ρύπων δεν φαίνεται εφικτή, δεδομένου ότι η Ευρώπη είναι μια τεράστια αγορά για τη Mercedes-Benz και τους κύριους αντιπάλους της. Θα απαιτούσε υψηλότερο κόστος ανάπτυξης και η αγορά θα ήταν σημαντικά μικρότερη μετά την απομάκρυνση των χωρών του ευρώ από την εξίσωση.