Η Fiat αποκάλυψε προ λίγων ημερών το νέο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο 600e, που τοποθετείται στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV. Σε μεγάλες αγορές της Ευρώπης ανακοινώθηκαν οι τιμές του, οι οποίες ειδικά με τις επιδοτήσεις που ισχύουν -ανάλογα τη χώρα, είναι παραπλήσιες με αντίστοιχων B-SUV με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Σχεδιαστικά, το νέο Fiat 600e υιοθετεί στοιχεία από το μικρότερο 500e, ενώ παράλληλα μοιάζει σαν μια φυσική εξέλιξη του 500X. Οι καμπύλες επιφάνειες και τα στρογγυλά σχήματα κυριαρχούν στο θελκτικό αμάξωμα με τις κόμπακτ διαστάσεις (μήκος 4.171 χλστ., πλάτος 1.781 χλστ. και ύψος 1.523 χλστ.). Οι ομοιότητες του 600e με το 500e είναι έντονες στο εσωτερικό, όπου κυριαρχεί το οβάλ ταμπλό με την κεντρική οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, τους λίγους διακόπτες στην κονσόλα και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών. Οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν έως και 8 διαφορετικά χρώματα τόσο για το φωτισμό του εσωτερικού, όσο και για την οθόνη του ηχοσυστήματος, με έναν προεπιλεγμένο συνδυασμό σε στυλ ‘ήχος & φως’, και τη δυνατότητα επιλογής από ένα σύνολο 64 διαφορετικών συνδυασμών. Η Fiat υπόσχεται εντυπωσιακούς χώρους για τους επιβάτες και ένα ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ 360 λίτρων.
Το νέο Fiat 600e ενσωματώνει ηλεκτροκινητήρα ισχύος 156 ίππων, ο οποίος αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 54 kWh. Με μεικτή κατανάλωση 15,1 kWh/100 χλμ. η συνδυαστική αυτονομία φτάνει τα 409 χιλιόμετρα ή τα 604 χιλιόμετρα στην πόλη. Η επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,0 δευτερόλεπτα. Το μοντέλο συνοδεύεται με ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW και καλώδιο Mode 3, για οικιακή ή δημόσια φόρτιση, που εξασφαλίζει πλήρη φόρτιση σε λιγότερο από 6 ώρες.
Στη βάση της γκάμας τοποθετείται το Fiat (600e)RED, αποτελώντας την πιο προσιτή έκδοσή του. Χρησιμοποιεί ως σήμα κατατεθέν το κόκκινο χρώμα, τόσο εξωτερικά – από το αμάξωμα μέχρι τα εμπρός και πίσω λογότυπα, – όσο και στο ταμπλό και τα σχεδιαστικά στοιχεία στα ειδικά για την έκδοση καθίσματα από ανακυκλωμένο ύφασμα.
Ας δούμε τώρα και τις τιμές του χωρίς τις επιδοτήσεις, σε μεγάλες αγορές της Ευρώπης: Γερμανία: από 36.490 ευρώ, Γαλλία: από 35.900 ευρώ, Ιταλία: από 35.950 ευρώ, Ισπανία: από 35.950 ευρώ. Εφόσον αυτές οι τιμές ισχύσουν και στην Ελλάδα, τότε μαζί με την επιδότηση των 8.000 ευρώ θα κοστίζει κοντά στις 28.000 ευρώ. Ποσό αν μη τι άλλο πολύ ανταγωνιστικό για τα δεδομένα των 100% ηλεκτρικών μικρών SUV.