Tην Mercedes SLK την ξέρουμε όλοι. Ήταν το αυτοκίνητο, που το 1996 επανέφερε την σκληρή αναδιπλούμενη οροφή έπειτα από 62 ολόκληρα χρόνια και το Peugeot 601 C Eclipse, δημιουργώντας το ανάλογο «ρεύμα» στην αγορά και σημειώνοντας τεράστια εμπορική επιτυχία. Η οποία κορυφώθηκε με την 2η γενιά (την R171), που έφτασε να περνάει σε πωλήσεις ακόμα και τα πολύ φθηνότερα Mazda MX-5 και Toyota MR2. Κι έπειτα άρχισε ο «κατήφορος».
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mercedes-Benz A 180 d 7G-DCT
Η αισθητική της R172 δεν έτυχε της αποδοχής του κοινού, η γενικότερη τάση άρχισε να «δείχνει» μακριά από την κατηγορία των roadster, ήρθε και η μετονομασία σε SLC λόγω της τότε νέας ονοματολογίας των μοντέλων της Mercedes. Η SLK έπαψε να υπάρχει όπως την ξέραμε. Πλέον, είναι πολύ κοντά στο να (ανα)παυθεί η ύπαρξή της γενικότερα.
Στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης στο Παρίσι, ο νυν επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης και οσονούπω διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Kallenius, παραχώρησε συνέντευξη σε βρετανικό περιοδικό και ρωτήθηκε σχετικά με τη μελλοντική διάταξη της γκάμας. Οι απαντήσεις του δεν αφήνουν ευοίωνη αίσθηση για την αλλοτινά «βιτρίνα» της φίρμας από τη Στουτγκάρδη: «έχουμε μια από τις πιο ευρείες γκάμες στην αυτοκίνηση αυτή τη στιγμή. Με τον τρέχοντα ρυθμό παρουσίασης νέων μοντέλων, μέχρι το 2020-2022 θα φτάσουμε τα 40 μοντέλα-εκτός των διαφορετικών εξοπλιστικών εκδόσεων μεταξύ τους». Το πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσει ο Kallenius έγκειται στο γεγονός πως δεν πουλάνε -ή δεν αναμένεται να βελτιωθούν οι πωλήσεις- όλα στο επίπεδο που χρειάζεται για να παραμείνουν βιώσιμα. Η λύση είναι η αυτονόητη: «αγαπάμε όλα μας τα παιδιά, αλλά δεν θα διστάσουμε να μειώσουμε τα μέλη της οικογενείας εάν δούμε ότι δεν μπορούμε να τα στεγάσουμε».
Διαβάστε επίσης: Ντεμπούτο για την βασική Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe
Η παραπάνω παραστατικότατη ολιγωρία μεταφράζεται σε κατάργηση μοντέλων, των οποίων οι εμπορικές επιδόσεις δεν είναι οι δέουσες. Αυτή τη στιγμή, η SLC παρουσιάζει τον χαμηλότερο δείκτη πωλήσεων από όλη την γκάμα της Mercedes. Αναλογικά με το κομμάτι της αγοράς και την τιμή εκκίνησης, βρίσκεται κάτω και από τις AMG. Με δυο λόγια, αποτελεί τον πρώτο υποψήφιο προς αποχώρηση. Περασμένα μεγαλεία…