Τον Μάιο του 1993 η Mercedes-Benz παρουσίασε την πρώτης γενιάς C-Class, αντικαθιστώντας την επιτυχημένη 190 (γνωστή και ως Baby Benz) με την παραγωγή των σχεδόν 1,9 εκατομμυρίων οχημάτων. Το ίδιο νούμερο έφτασε και η πρώτη C-Class από το 1993 έως το 2001 με τα σεντάν και στέισον βάγκον αμαξώματα και με μια μεγάλη γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου.
Διαχρονική κομψότητα
Ο σχεδιασμός της C-Class W202 είχε σκοπό να προσελκύσει ένα ευρύ κοινό με μια κομψή, αισθητική και διαχρονική μορφή, αναφέρει ο καθηγητής Peter Pfeiffer, Επικεφαλής Σχεδιασμού από το 1999 έως 2008. Άλλωστε μέχρι σήμερα διατηρεί μια αρχοντιά και αποπνέει πολυτέλεια. Η σεντάν με το αμάξωμα των 4,5 μέτρων μήκους μεγάλωσε κατά 40 χιλιοστά συγκριτικά με την 190, όμως διέθετε αισθητά μεγαλύτερους χώρους, χάρη στην διάταξη των εξαρτημάτων, όπως ο κινητήρας, οι αναρτήσεις (διπλά ψαλίδα εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) και το κιβώτιο ταχυτήτων. Επίσης, το ρεζερβουάρ καυσίμου μεταφέρθηκε από την πλάτη του πίσω καθίσματος, κάτω από το πίσω κάθισμα. Παράλληλα, οι μηχανικοί της Mercedes-Benz βελτίωσαν πολύ την παθητική ασφάλεια, δίνοντας υψηλή προτεραιότητα στην προστασία από πλευρικές συγκρούσεις, μέσω πολλών ενισχύσεων στη μεσαία κολόνα και στο δάπεδο.
Νέοι κινητήρες και πρώτη φορά AMG
Η πρώτη Mercedes-Benz C-Class ήταν διαθέσιμη από το λανσάρισμά της με τέσσερις κινητήρες βενζίνης και τρεις πετρελαίου. Στη βάση της γκάμας τοποθετούνταν η C 180 των 1.8 λτ. και 122 ίππων και αμέσως μετά η 2λιτρη C 200 των 136 ίππων και η 2.2 λτ. C 220 με τα 150 άλογα. Η C 280 με τον 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 2.8 λτ. απέδιδε 193 ίππους. Το 1995 η C 230 Kompressor των 2.3 λτ. με το μηχανικό υπερσυμπιεστή έκανε τη διαφορά με τους 150 ίππους. Στους ντίζελ υπήρχαν οι εκδόσεις C 200 Diesel 75 hp (2.0 λτ.), η C 220 Diesel 95 hp (2.2 λτ.) και η C 250 Diesel 113 hp (2.5 λτ.). Από το 1998 και μετά αντικαταστάθηκαν από τους πιο αποδοτικούς πετρελαιοκινητήρες CDI και την C 250 Turbodiesel.
Το φθινόπωρο του 1993 έκανε την εμφάνισή της και η πρώτη C-Class σε συνεργασία με την AMG, η C 63 AMG με 6κύλινδρο κινητήρα 3.6 λτ. ισχύος 280 ίππων. Σε σχέση με την C 280 Sport που αποτελούσε τη βάση, έφερε και άλλες αλλαγές, όπως τη χαμηλωμένη κατά 10 χιλιοστά ανάρτηση, τους διαφορετικούς προφυλακτήρες, την προσθήκη ένθετων στα μαρσπιέ και τις μεγαλύτερες ζάντες AMG. Τον Σεπτέμβριο του 1997 παρουσιάστηκε η 8κύλινδρη C 43 AMG 306 hp (4.3 λτ.) και το 1998 λανσαρίστηκε η C 55 AMG 347 hp (5.4 λτ.). Όσο για την αγωνιστική AMG Mercedes C-Class DTM, ο V6 κινητήρας απέδιδε αρχικά 400 ίππους. Με την ανανεωμένη των 440 ίππους, ο Bernd Schneider εξασφάλισε τους τίτλους του πρωταθλήματος στο DTM και στο International Touring Car Championship ITC το 1995.