Η εταιρεία του Elon Musk φημίζεται για τις πρωτοποριακές τεχνολογίες που εφαρμόζει στα αυτοκίνητά της, που ουσιαστικά μας δείχνουν το πως θα είναι το μέλλον της αυτοκίνησης. Όμως από μια δημοφιλής εταιρεία στο ευρύ κοινό, η Tesla έχασε στο κομμάτι της αυτόνομης οδήγησης.
Η Honda κυκλοφόρησε ένα νέο πακέτο λειτουργιών αυτόνομης υποστήριξης του οδηγού, το Sensing Elite, με το οποίο γίνεται η πρώτη κατασκευάστρια εταιρεία που θα παράγει μαζικά αυτοκίνητα με αυτόνομο σύστημα «επιπέδου 3». Έτσι καταφέρνει να κερδίσει την Tesla, μιας και είναι η πρώτη εταιρεία που λαμβάνει έγκριση για τέτοιο επίπεδο αυτονομίας από τις κρατικές αρχές. Το νέο σύστημα υποστήριξης του οδηγού, που θα εφαρμοστεί στο νέο Honda Legend, επιτρέπει την αυτόνομη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και εν μέσω μποτιλιαρίσματος, με τον οδηγό να μπορεί να αφήσει τα χέρια του από το τιμόνι!
Το νέο σύστημα Sensing Elite της Honda βασίζεται στην υπάρχουσα τεχνολογία ασφαλείας Sensing της μάρκας, αλλά χρησιμοποιεί ένα ακριβέστερο παγκόσμιο σύστημα εντοπισμού θέσης, λεπτομερείς τρισδιάστατους χάρτες και αρκετούς αισθητήρες που δίνουν στο σύστημα μια ξεκάθαρη απεικόνιση 360 μοιρών του περιβάλλοντος χώρου του αυτοκινήτου. Στην καμπίνα ξεχωρίζει ο ειδικά διαμορφωμένος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, ενώ υπάρχει και μια κάμερα που παρακολουθεί συνεχώς τον οδηγό, δίνοντας έτσι την πληροφορία στο σύστημα ότι εξακολουθεί να δίνει προσοχή στο δρόμο. Το τιμόνι και το ταμπλό έχουν επίσης νέα φώτα LED, τα οποία ανάβουν όταν είναι ενεργοποιημένη η λειτουργία αυτόνομης οδήγησης. Το πλέον εντυπωσιακό είναι πως το Sensing Elite χρησιμοποιεί το adaptive cruise control, συνδυαστικά με τα υπόλοιπα συστήματα υποστήριξης του οδηγού για να αναλάβει τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου κατά την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο.
Σύμφωνα με τη Honda, η αλλαγή λωρίδων χωρίς την παρέμβαση του οδηγού στο τιμόνι είναι εφικτή. Το αυτοκίνητο ακολουθεί σε προκαθορισμένη απόσταση το προπορευόμενο όχημα και μόλις οδηγός ανάψει το φλας, τότε θα ξεκινήσει η διαδικασία της προσπέρασης. Επιπλέον, το Sensing Elite έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει το πιο αργό όχημα μπροστά το οποίο. Εν συνεχεία ειδοποιεί πρώτα τον οδηγό και μετά ξεκινάει αυτόματα την προσπέραση, επιστρέφοντας εν συνεχεία στην αρχική του λωρίδα.
Εάν η εσωτερική κάμερα του αυτοκινήτου αναγνωρίσει ότι ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται και δεν μπορεί να ανακτήσει τον έλεγχο του οχήματος, θα προσπαθήσει αρχικά μέσω δονήσεων στη ζώνη ασφαλείας, αλλά και με άλλα οπτικά κι ηχητικά σήματα να τον ενεργοποιήσει. Αν αυτό δεν είναι εφικτό (γιατί π.χ. μπορεί να έχει λιποθυμήσει) τότε το αυτοκίνητο θα σταματάει με ασφάλεια στην άκρη του δρόμου ενεργοποιώντας τα αλάρμ και την κόρνα, έτσι ώστε να προειδοποιήσει τους οδηγούς των άλλων αυτοκινήτων.
Κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του συστήματος, η Honda προσομοίωσε περίπου 10 εκατομμύρια σενάρια πιθανών καταστάσεων στον πραγματικό κόσμο, και πραγματοποιήθηκαν αρκετές δοκιμές εξέλιξης σε αυτοκινητόδρομους, διανύοντας συνολικά περίπου 1,3 εκατομμύρια χιλιόμετρα.