Αντιμέτωποι με κατάσχεση και αδυναμία πώλησης των αυτοκινήτων τους βρίσκονται εκατοντάδες ιδιώτες που έπεσαν θύματα εμπόρων, οι οποίοι εισήγαγαν μεταχειρισμένα οχήματα από το εξωτερικό χωρίς να έχουν εκπληρώσει τις νόμιμες υποχρεώσεις τους. Χωρίς να έχουν καταβάλλει, δηλαδή, το Τέλος Ταξινόμησης και τον αναλογούντα ΦΠΑ, ως όφειλαν.
Δείτε ακόμη: Πόσα μεταχειρισμένα εισαγωγής ήρθαν το 2017;
Τα ευρήματα ανήκουν στο Β’ Τελωνείο Πειραιά, το οποίο βρήκε 880 περιπτώσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, από 3.800 που ερευνήθηκαν την περίοδο 2011-2016, στις οποίες δεν είχε καταβληθεί το Τέλος Ταξινόμησης και ο ΦΠΑ. Σε αυτή την περίπτωση, καταλογίζεται λαθρεμπορία στους κατόχους, άρα οι νόμιμοι ιδιοκτήτες τους διώκονται με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο της κατάσχεσης.
Για να το καταφέρουν αυτό οι έμποροι και να μην φαίνονται πουθενά οι ίδιοι και επομένως να μην κινδυνεύουν, έκαναν τον τελωνισμό στο όνομα του πελάτη, που είχε παραγγείλει το αυτοκίνητο. Φυσικά αυτό βόλευε και τις δύο μεριές, καθώς ο έμπορος εκτός του ότι διέφευγε τον όποιο κίνδυνο, δήλωνε λιγότερα έσοδα, ενώ και ο πελάτης δήλωνε πολύ χαμηλή τιμή κτήσης και δεν είχε προβλήματα με το «πόθεν έσχες» του. Έτσι, οι πελάτες πείθονταν να τελωνίσουν το αυτοκίνητο κατευθείαν στο όνομά τους.
Διαβάστε επίσης: Απούλητα μένουν στη Γερμανία 300.000 μεταχειρισμένα diesel Euro 5
Ο μόνος τρόπος να αποδείξει κάποιος ιδιώτης πως δεν ευθύνεται αυτός για τον εκτελωνισμό του αυτοκινήτου του, είναι να υπάρχει πληρωμή που να αποδεικνύει πως ο εκτελωνισμός έγινε από έμπορο. Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και αναμένεται να βρεθούν και άλλα αυτοκίνητα τα οποία οφείλουν Τέλος Ταξινόμησης και Φ.Π.Α.
Πηγή: Καθημερινή