Τρεις ολόκληρες δεκαετίες πέρασαν από το λανσάρισμα του Toyota Starlet GT Turbo (P80) το 1990, το οποίο βασιζόταν στην τέταρτη γενιά του μοντέλου. Μαζί με το μεταγενέστερο Starlet Glanza που παρουσιάστηκε το 1996, ήταν και παραμένει ένα από τα αγαπημένα μικρά hot-hatch αυτοκίνητα, ειδικά των βελτιωτών. Ωστόσο, η ιστορία των σπορ Starlet ξεκινάει από τον Ιανουάριο του 1986 με την εμφάνιση του πολύ περιορισμένης παραγωγής Starlet GP turbo, με τον 1.3 λτ. κινητήρα των 105 ίππων.
Δείτε ακόμα: Τι κάνει το Toyota Yaris Νο1 στην Ελλάδα;
Το πολύ δημοφιλές και στη χώρα μας 4ης γενιάς Starlet, ήταν διαθέσιμο στην έκδοση GT Turbo σε λίγες αγορές. Την κίνησή του αναλάμβανε το 4κύλινδρο, 16βάλβιδο DOHC μηχανικό σύνολο των 1.331 κ.εκ., ισχύος 135 ίππων στις 6.400 σ.α.λ. και με ροπή 157 Nm στις 4.800 σ.α.λ. Η δύναμη περνούσε στους εμπρός τροχούς μέσω 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Το ελαφρύ αμάξωμα των 830 κιλών και των 3,8 μ., μήκους επιτάχυνε στο 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 210 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: Γνωρίζετε το Toyota Hilux TRD 306PS;
Σε σχέση με τις νορμάλ εκδόσεις του Starlet εκείνης της εποχής, το GT Turbo διέθετε σαφώς πιο αγριεμένη εμφάνιση. Αυτή ενισχύονταν από τους πιο σπορ προφυλακτήρες, την εισαγωγή αέρα στο καπό, της μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου, το πίσω σπόιλερ, τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης και τη χαρακτηριστική φάσα με το λογότυπο GT στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Στο εσωτερικό ξεχώριζαν τα καθίσματα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη και το ενσωματωμένο προσκέφαλο και το τριάκτινο σπορ τιμόνι.
Δείτε ακόμα: Από το Toyota Yaris T-Sport στο GR Yaris
Σήμερα και μετά από 30 χρόνια, στην κορυφή της γκάμας της Toyota στη μικρή κατηγορία βρίσκεται το πολύ εντυπωσιακό GR Yaris με την τετρακίνηση και τον 1.6 λτ. κινητήρα των 261 ίππων (272 στην Ιαπωνία) και 360 Nm ροπής, με το 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 5,5 δλ.
Δείτε ακόμα: Γνωρίζετε το σπάνιο τούρμπο Toyota Corolla Sportivo;