Το Corsa είναι ένα από τα πλέον σημαντικά μοντέλα της Opel, ένα πραγματικό success story. Από τo πρώτο έτος κυκλοφορίας του το μακρινό 1982, έχουν παραχθεί περισσότερες από 14,5 εκατομμύρια μονάδες. Το best seller της εταιρείας πηγαίνει από επιτυχία σε επιτυχία. Ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2021 και το πιο δημοφιλές μικρό αυτοκίνητο της Γερμανίας τα τελευταία δύο χρόνια.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το πρώτο Corsa είχε συμπαγείς αναλογίες, με μήκος μόλις 3.620 χιλιοστά. Το Corsa B κυκλοφόρησε πριν ακριβώς από 30 χρόνια, το 1993 και έγινε πιο ελκυστικό προς τις γυναίκες. Οι σχεδιαστές με επικεφαλής τον Hideo Kodama ρίσκαραν και θα λέγαμε πως δικαιώθηκαν, αφού οι πωλήσεις του παγκοσμίως έως το 2000 έσπασαν το φράγμα των 4 εκατομμυρίων οχημάτων. Παρά τη μεγάλη επιτυχία του τετραγωνισμένου Corsa A, πάρθηκε η απόφαση στο Rüsselsheim για το Corsa B να αποκτήσει πολλές καμπύλες. Έτσι ο Kodama έπιασε δουλειά και σχεδίασε ένα πολύ πιο στρογγυλεμένο, μεγαλύτερο κατά 10 εκατοστά Corsa (μήκος 3,73 μ.), του οποίου οι προβολείς έμοιαζαν με μεγάλα μάτια.
Το μακρύτερο μεταξόνιο, εξασφάλισε αυξημένους χώρους για τους επιβάτες, ενώ τα μεγάλα παράθυρα και οι στενές κολόνες δημιουργούσαν μια ευχάριστη, ευάερη εσωτερική ατμόσφαιρα και επέτρεψαν την καλή ορατότητα σε όλο το μήκος. Για να εξασφαλιστεί καθαρή θέα από όλες τις πλευρές, ακόμη και σε κακές καιρικές συνθήκες, ένα ειδικού σχήματος παρμπρίζ στα πλάγια κρατούσε το νερό της βροχής μακριά από τα παράθυρα. Τα αεροδυναμικά σχεδιασμένα περιβλήματα των εξωτερικών καθρεφτών είχαν επίσης ένα μικρό χείλος που απέτρεπε τη συσσώρευση βρωμιάς στην επιφάνεια του καθρέφτη και στα παράθυρα. Συνολικά, το νέο αυτό σχήμα εκτός από σχεδιαστικά είχε και πρακτικά αποτελέσματα. Η αεροδυναμική βελτιώθηκε, προς όφελος και της μείωσης κατανάλωσης καυσίμου.
Το δεύτερης γενιάς Corsa έθετε νέα στάνταρ στον τομέα της ασφάλειας. ABS, ενισχυμένη δομή για περισσότερη προστασία από πλευρικές συγκρούσεις και εμπρόσθιοι αερόσακοι ήταν μόνο μερικές από τις προσθήκες. Επιπλέον ξεχώρισε ιδιαίτερα και για τη μεγάλη γκάμα εκδόσεών του. Πέντε επίπεδα εξοπλισμού από το Eco έως το Swing, το Joy και το Sport έως το GSi κάλυπταν όλα τα γούστα και τις απαιτήσεις. Τα αμαξώματα ήταν το 3θυρο και 5θυρο, όπως και στέισον βάγκον και pick-up για ορισμένες αγορές.
Το πιο σπορ Corsa GSi της εποχής διέθετε χρωματιστά πλαϊνά μαρσπιέ και προφυλακτήρες, καθώς εμπρός και πίσω αεροτομές. Ο βασικός εξοπλισμός περιελάβανε επίσης ABS, στροφόμετρο και φαρδιά ελαστικά. Το Corsa GSi με τον 1.600άρη κινητήρα των 109 ίππων μπορούσε να επιταχύνει από το 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 9,5 δευτερόλεπτα και να φτάσει σε μέγιστη ταχύτητα 195 χλμ./ώρα. Τα πιο σφιχτά αμορτισέρ βοήθησαν στην πιο δυναμική οδική συμπεριφορά του οχήματος. Τα καθίσματα με την ενισχυμένη στήριξη και το δερμάτινο τιμόνι δημιουργούσαν την απαραίτητη σπορτίφ ατμόσφαιρα στην καμπίνα.
Η δεύτερη γενιά του Corsa ήταν (για τα δεδομένα της εποχής) φιλική προς το περιβάλλον, χάρη στους αποδοτικούς βενζινοκινητήρες με ψεκασμό καυσίμου και τους καταλυτικούς μετατροπείς. Με τον ιδιαίτερα οικονομικό αλλά και χαμηλής ισχύος κινητήρα των 1.2 λίτρων (45 hp), το Corsa πληρούσε ήδη από το 1993 τα πρότυπα εκπομπών ρύπων που τέθηκαν σε ισχύ τρία χρόνια αργότερα. Και με μέση κατανάλωση 4,66 λτ./100 χλμ., το Corsa Eco ήταν «το πιο οικονομικό αυτοκίνητο της Ευρώπης». Επιπλέον, με θόρυβο διέλευσης μόλις 72 ντεσιμπέλ, στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ήταν επίσης ένα από τα πιο αθόρυβα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Η Opel, εκτός των άλλων ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που από το 1990 χρησιμοποίησε ανακυκλώσιμα υλικά για τα πλαστικά του αυτοκινήτου.