Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν δημιουργήσει πολύ μεγάλο «ρεύμα» στο αγοραστικό κοινό, το οποίο ζητά όλο και περισσότερα μοντέλα που να μπαίνουν «στην πρίζα».
Δείτε ακόμα: Η Nissan θα κάνει τα μοντέλα της ελαφρύτερα
Η Ευρώπη, και ιδίως οι σκανδιναβικές χώρες, αποσπούν από τα μεγαλύτερα μερίδια επί των παγκοσμίων πωλήσεων, κάτι που αποτυπώνεται στις εμπορικές επιδόσεις του Nissan LEAF. Το εργοστάσιο της ιαπωνικής εταιρίας στην Μαδρίτη, κατασκεύασε πρόσφατα το 100.000στο ηλεκτρικό μοντέλο της Nissan που πωλήθηκε στην Γηραιά Ήπειρο, μια επίδοση που επετεύχθη μέσα σε 8 χρόνια παραγωγής και δίχως το Leaf να είναι διαθέσιμο σε όλες τις χώρες αρχικά. Αυτό που είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο αφορά τον ρυθμό που «φεύγει» το ιαπωνικό μοντέλο, καθώς κάθε 10 λεπτά πωλείται 1 LEAF στην Γηραιά Ήπειρο.
Οι παραγγελίες του νέου LEAF έχουν ξεπεράσει τις 37.000, με την Nissan να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στην κάλυψή τους, καθώς έχουν παραδοθεί λιγότερα από 12.000 αντίτυπα. Κατ’ αντιστοιχία, προκειμένου να καλυφθεί η μεγάλη ζήτηση θα πρέπει να κατασκευάζονται τουλάχιστον 5.000 μονάδες μηνιαίως, από το εργοστάσιο «Susana de Mena».
Την κίνησή του αναλαμβάνει το νέο ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 150 ίππων και με ροπή 320 Nm από τις 0 έως τις 3.238 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων-λιθίου χωρητικότητας 40 kWh. Μια πλήρη φόρτιση ολοκληρώνεται σε 7 ώρες και 30 λεπτά σε Wallbox 6,6 kW, ενώ σε 40 – 60 λεπτά η φόρτιση μπορεί να φτάσει στο 80%.
Η αυτονομία του νέου Nissan LEAF με μια φόρτιση φτάνει τα 378 χιλιόμετρα. Από πλευράς επιδόσεων, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 7,9 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 144 χλμ./ώρα.
Διαβάστε επίσης:Ηλεκτρικό αυτοκίνητο πήρε φωτιά «από το πουθενά» (+video)
Συνολικά, σε δυο γενιές παραγωγής του μοντέλου, έχουν διατεθεί 320.000 LEAF σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην ελληνική αγορά ξεκινά από τις 32.990 ευρώ.