Η ονοματολογική κατεύθυνση των γρήγορων SEAT προκαλεί μια κάποια σύγχυση. Πλέον κυκλοφορούν υπό την αιγίδα της αυτονομημένης CUPRA, δίχως το όνομα της ισπανικής φίρμας να τα συνοδεύει. Τρανό παράδειγμα το CUPRA Ateca. Το Leon βρίσκεται κάπου ενδιάμεσα, καθώς ούτε SEAT είναι ούτε CUPRA. Mπερδευτήκατε;
Οι γρήγορες εκδόσεις του ισπανικού χάτσμπακ δεν έχουν μεταπηδήσει ακόμα στον τομέα της CUPRA, όμως -κατά την SEAT- δεν μπορούν να λογίζονται και ως τέκνα της. Κάτι που σημαίνει πως μπροστά από το «Leon» δεν μπαίνει ούτε το «SEAT», αλλά ούτε και το «CUPRA». Προκειμένου, όμως, ο κόσμος να συνηθίσει την ξεχωριστή γκάμα της δεύτερης, το «Cupra» δεν αναγράφεται με μικρά γράμματα (όπως στα γνωστά μας Ibiza και Leon), αλλά μιμείται το εταιρικό σύμβολο που εκπροσωπεί πια τα γρήγορα SEAT. Με δυο λόγια, το Leon CUPRA R ST αποτελεί το στάδιο μετάβασης μεταξύ σημερινού και επόμενου ταχύτατου Leon, το οποίο θα ονομάζεται κανονικά «CUPRA Leon».
Δείτε ακόμα: Υβριδικό κι εντυπωσιακό το πρώτο μοντέλο της CUPRA
Πέρα από τα γραφειοκρατικά, το νέο κορυφαίο Leon βασίζεται στο απλό Cupra ST και τονίζει την εμφάνισή του με τις χαρακτηριστικές πινελιές στο χρώμα του χαλκού σε αμάξωμα και ζάντες, ενώ συναντάμε ανθρακονημάτινα στοιχεία στο splitter του εμπρός προφυλακτήρα, τα καλύμματα των καθρεπτών, την αεροτομή οροφής και τα μαρσπιέ. Στα μηχανικά μέρη το σύστημα τετρακίνησης 4Drive συνδυάζεται με το σύστημα CUPRA Dynamics, το οποίο παραμετροποιεί την απόκριση του γκαζιού, την απόσβεση των αμορτισέρ και την αίσθηση του τιμονιού. Οι 300 ίπποι από τον 2λιτρο TSI και το 7αρι DSG, πάντα σε συνέργεια με το 4Drive, στέλνουν το ισπανικό station wagon στα 100 χλμ./ώρα από στάση μέσα σε 4,9 δλ., δίχως να σταματάνε την επιτάχυνση πριν να επέμβει ο ηλεκτρονικός περιοριστής στα 250 χλμ./ώρα.
Διαβάστε επίσης: CUPRA Ateca και Leon Cupra R λύνουν τις διαφορές τους (+video)
Στο εσωτερικό το μπρονζέ μοτίβο συνεχίζεται στις ραφές των καθισμάτων, του τιμονιού, του χειρόφρενου και της «φούσκας» του επιλογέα ταχυτήτων, ενώ άφθονη είναι η χρήση Alcantara σε καθίσματα και εσωτερικό θυρών.