Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιδοθεί σε ένα αγώνα δρόμου για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, ενώ κυβερνήσεις χωρών επιδοτούν τα ηλεκτρικά οχήματα για να τα κάνουν πιο προσιτά στο ευρύ αγοραστικό κοινό. Όλη αυτή η προσπάθεια προώθησης της ηλεκτροκίνησης έχει επιφέρει θετικά αποτελέσματα, αφού οι πωλήσεις τους συνεχώς αυξάνονται, αν και συγκριτικά με τα «παραδοσιακά» αυτοκίνητα με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης παραμένουν ακριβότερα και με μικρότερη αυτονομία.
Δείτε ακόμα: Ποια είναι τα 140 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που επιδοτούνται
H Κίνα, αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, όπως επίσης και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με 1,21 εκατομμύρια οχήματα το 2019. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και τα plug-in hybrid μοντέλα που διατίθενται και παράγονται από τοπικές εταιρίες αλλά και από ευρωπαϊκές ή ιαπωνικές κοινοπραξίες είναι αρκετά και διατίθενται σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.
Ένα τέτοιο μοντέλο, που αν ερχόταν στην Ευρώπη και κατ’επέκταση στην Ελλάδα θα είχε αγοραστικό ενδιαφέρον, ειδικά τώρα που δίνονται κίνητρα αγοράς και επιδοτήσεις, είναι το εικονιζόμενο μικρομεσαίο SUV EX5, της εταιρίας Beijing Auto. Η τελευταία ανήκει στο BAIC Group και εκτός από τα δικά της αυτοκίνητα παράγει μοντέλα των Hyundai και Mercedes, τα οποία προορίζονται για την Κίνα.
Το Beijing EX5 λανσαρίστηκε στην Κίνα τον Ιανουάριο του 2019 και παρουσιάζει ενδιαφέρονται χαρακτηριστικά, ενώ πωλείται σε χαμηλότερες σε σύγκριση και με τους εγχώριους ανταγωνιστές του. Το αμάξωμά του με την αιχμηρή αισθητική έχει εμπνευστεί κυρίως από ασιατικά SUV και διαθέτει παραπλήσιες διαστάσεις με το υπάρχον Hyundai Tucson. Συγκεκριμένα έχει μήκος 4.480 χλστ., πλάτος 1.837 χλστ., ύψος 1.673 χλστ. και μεταξόνιο 2.665 χλστ. Στο εσωτερικό του χαρακτηρίζεται από τη λιτή αισθητική, με ορισμένα στοιχεία να παραπέμπουν στην πρώτης γενιάς Mercedes GLA (στρογγυλοί αεραγωγοί και διακοσμητικό στο ταμπλό).
Δείτε ακόμα: VW Golf 1.5 TSI ή T-Roc 1.0 TSI στα ίδια λεφτά;
Το βάρους 1.770 κιλών Beijing EX5 κινεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 218 ίππων και 300 Nm ροπής, το οποίο προσφέρει τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Η μπαταρία χωρητικότητας 61,8 kWh παρέχει αυτονομία 415 χιλιομέτρων σε μεικτές συνθήκες κίνησης, ενώ μπορεί να φτάσει έως τα 520 χιλιόμετρα. Σε ταχυφορτιστή χρειάζεται 30 λεπτά για να φορτίσει από 30-80%, ενώ σε πιο αργό φορτιστή απαιτούνται 10,5 ώρες για το 30%-100%. Οι αναρτήσεις του είναι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς και για την επιβράδυνση φροντίζουν τα τέσσερα δισκόφρενα.
Στο βασικό εξοπλισμό του Beijing EX5 περιλαμβάνονται ESP, μετωπικοί αερόσακοι, κάμερα οπισθοπορείας, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι, ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 9 ιντσών, αισθητήρες φώτων, LED φωτιστικά σώματα εμπρός – πίσω, αυτόματος κλιματισμός, GPS κ.λπ. Η πιο πλούσια έκδοση εξοπλίζεται ακόμα με αυτόνομη πέδηση, σύστημα διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση τυφλού σημείου, προσαρμοζόμενο cruise control, μπροστινό αισθητήρα παρκαρίσματος, σκούρα πίσω παράθυρα και δερμάτινο σαλόνι.
Όσον αφορά τις τιμές του Beijing EX5, αυτές ξεκινούν από 169.900 γουάν για την πρώτη έκδοση και από 199.900 γουάν για την πιο πλούσια. Η τρέχουσα ισοτιμία με ευρώ είναι 20.764 ευρώ και 24.430 ευρώ αντίστοιχα και βρίσκεται κοντά με το Nissan Qashqai 2.0 λτ. 150 PS, το οποίο ξεκινά από 154.900 γουάν (18.930 ευρώ). Επίσης, το μικρότερο Hyundai Kona Electric 204 PS πωλείται στην Κίνα από 216.300 γουάν (26.435 ευρώ) και το Toyota C-HR EV 204 PS κοστίζει από 225.800 γουάν (27.595 ευρώ). Σε κάθε περίπτωση βέβαια, όλα αυτά τα αυτοκίνητα δεν θα έφταναν στους Ευρωπαίους με αυτές τις τιμές, αφού οι δασμοί και λοιποί φόροι θα τους πρόσθεταν αρκετές χιλιάδες ευρώ, αν και με τις επιδοτήσεις τα ηλεκτρικά θα γίνονταν πιο προσιτά.
Δείτε ακόμα: Hyundai Kona Hybrid vs Toyota C-HR Hybrid
Ίσως τελικά, είναι θέμα χρόνου τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κατακλύσουν τις παγκόσμιες αγορές (όπως έχει αναφερθεί και από αναλυτές), προκειμένου η ηλεκτροκίνηση να διευρυνθεί και να γίνει πιο προσιτή.