Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαστίζονται από δυο μεγάλα μείον: την αυτονομία και το κόστος αγοράς. Στο πρώτο σκέλος, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πραγματοποιούν εντατικές δοκιμές ώστε να βελτιώσουν τα αποτελέσματα. Μια διαδικασία, ωστόσο, που στις περισσότερες των περιπτώσεων επιφέρει «καπέλο» στο δεύτερο κομμάτι του προβληματισμού. Μοντέλα σαν το Tata Nexon EV, πάντως, δείχνουν πως η ηλεκτροκίνηση δεν χρειάζεται να είναι ακριβή.
Δείτε ακόμα: Το νέο μικρό Tata Altroz των 6.300 ευρώ
Όπως και το επερχόμενο ηλεκτρικό της Dacia, έτσι και το αντίστοιχο της ινδικής εταιρίας αποσκοπεί στην προσφορά ενός αυτοκινήτου μηδενικών εκπομπών σε όσο το δυνατόν χαμηλότερη τιμή. Το EV αποτελεί την ηλεκτρική εκδοχή του Nexon, ενός μικρού crossover που παρουσιάστηκε το 2017 και διαθέτει τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων και 110 ίππων, αλλά και ντίζελ τετρακύλινδρο 1.5 ίδιας απόδοσης. Δείγμα του πόσο σύμφωνο με το κλίμα της εποχής είναι το crossover της Tata, στην οποία -ειρήσθω εν παρόδω- ανήκουν οι Jaguar και Land Rover.
Το Nexon EV διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 129 ίππων και 245 Nm ροπής, αντλώντας ενέργεια από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων-λιθίου 30,2 kWh. Είναι ικανό να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε λιγότερο από 10 δλ. (9,9 για την ακρίβεια) και να φτάσει μέχρι στα 300 χιλιόμετρα αυτονομίας, επιτυγχάνοντας μέση κατανάλωση 10 kWh/100 χλμ. Σε οικιακή πρίζα, η μπαταρία χρειάζεται 8 ώρες για να γεμίσει από το 20%. Με χρήση ταχυφορτιστή, μπορεί να φτάσει στο 80% από άδεια σε 1 ώρα.
Διαβάστε επίσης: Η Τουρκία ετοιμάζει ηλεκτρικό SUV με τον Pininfarina
Φτάνουμε και στο προκείμενο της υπόθεσης. Στην εγχώρια αγορά, η βασική έκδοση XM τιμολογείται στα 1,5 εκατομμύρια ρουπίες – δηλαδή 19.020 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση XZ+ ξεπερνά τα 1,7 εκατ. ρουπίες -ή 21.500 ευρώ- δείχνοντας φαινομενικά πως οι Ινδοί παίζουν στα ίδια επίπεδα με τους Ευρωπαίους. Βάζοντας το αντίστοιχο φθηνότερο ηλεκτρικό της ελληνικής αγοράς δίπλα του, όμως, αντιλαμβανόμαστε πως -πάντα θεωρητικά- το Nexon EV μπορεί να προσφέρει περισσότερα.