Η αυτοκίνηση βαδίζει ολοταχώς προς την ηλεκτροκίνηση. Μπαταρίες, κιλοβατώρες, αυτονομία είναι μερικές από τις λέξεις που ακούμε συνεχώς όταν έρχεται στο μυαλό μας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Τι γίνεται όμως το fun to drive; Η Caterham είναι εδώ για να μας δώσει την λύση! Το Project V είναι ένα ελαφρύ, αμιγώς ηλεκτρικό κουπέ πρωτότυπο όχημα, με προοπτική να βγει στην αγορά στα τέλη του 2025 ή στις αρχές του 2026, ενώ θα κάνει ντεμπούτο την Πέμπτη 13/07/2023 στο Goodwood Festival of Speed. Υπεύθυνος για το μοντέλο αυτό είναι ο νέος επικεφαλής σχεδιασμού της Caterham, Anthony Jannarely. Πηγή έμπνευσής του η ιταλική εταιρεία Italdesign.
Κομψό και δυναμικό
Οι ιθύνοντες της Βρετανικής εταιρείας προσδοκούν να κρατήσουν τους πελάτες του και να αποκτήσουν νέους. Όπως οι ίδιοι λένε σχεδίασαν ένα αυτοκίνητο το οποίο ενδείκνυται για εκδρομές, βόλτες στα μαγαζιά αλλά και δοκιμές στην πίστα! Η σιλουέτα του Caterham Project V αν μη τι άλλο είναι σαγηνευτική και διαχρονική. Το κάθε χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου είναι προσανατολισμένο στη διατήρηση του χαμηλού βάρους και στην εξασφάλιση της μέγιστης οδηγικής εμπειρίας. Ακόμα και η διάταξη των καθισμάτων βελτιστοποιεί την είσοδο και την έξοδο των επιβατών, προσδίδει μεγαλύτερη άνεση και ευελιξία αναφορικά με την αξιοποίηση του χώρου. Το εσωτερικό είναι οδηγοκεντρικό με έναν καθρέφτη τύπου smartphone και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων που δίνει στον οδηγό τις πληροφορίες που χρειάζεται.
Ελαφρύ και γρήγορο
Η κίνηση στο Caterham Project V έρχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 272 ίππων τοποθετημένο στον πίσω άξονα. Συνδυάζεται με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 55 kWh. Μάλιστα με ταχυφορτιστή DC 150 kW δεν θα χρειαστεί να περιμένετε πάνω από 15 λεπτά για να δείτε την μπαταρία από το 20% να φτάνει στο 80%. Όχι κι άσχημος χρόνος! Τα χαμόγελα όμως δεν σβήνουν εδώ. Η ισχύς του κινητήρα σε συνδυασμό με το πρωτόγνωρα χαμηλό για ηλεκτρικό αυτοκίνητο βάρος (μόλις 1.190 κιλά!) χαρίζουν στο μοντέλο της Caterham αξιοζήλευτες επιδόσεις. Αρκεί να μετρήσεις 4,5 δευτερόλεπτα για να δεις το κοντέρ από τα 0 να φτάνει τα 100 χιλιόμετρα. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα, ενώ η αυτονομία (σημαντική λέξη για τα ηλεκτρικά μοντέλα) ανέρχεται στα 400 χιλιόμετρα κατά WLTP.
Σχεδιαστικά, ακολουθεί μια μινιμαλιστική φιλοσοφία, μιμούμενο το Seven στην απλότητα και το μικρό βάρος. Πώς όμως σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο επιτυγχάνεται ένα τόσο μικρό βάρος; Αποφασιστικό ρόλο έπαιξε ασφαλώς η διαμόρφωση των καθισμάτων (2+1 θέσεις, η διάταξη 2+2 υπάρχει σαν επιλογή) και φυσικά το καινοτόμο πλαίσιο από ανθρακονήματα και σύνθετο αλουμίνιο. Πρόκειται για ένα κουπέ με μειωμένο βάρος, κόμπακτ διαστάσεις (μήκος 4.255 χλστ., πλάτος 1.893 χλστ. και ύψος 1.226 χλστ.) έτοιμο να προσφέρει στον ιδιοκτήτη του μια φανταστική οδηγική εμπειρία σεβόμενο το DNA της εταιρείας, όπως άλλωστε μαρτυρά και ο διευθύνων σύμβουλος της Caterham, Bob Laishley.
Υπάρχουν τρία προφίλ οδήγησης, το Normal, το Sport και το Sprint, τα οποία προσαρμόζουν ανάλογα τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Εμπρός και πίσω διαθέτει ανάρτηση με δίπλα ψαλίδια και πλήρως ρυθμιζόμενη γεωμετρία, ενώ οι μεγάλοι και εντυπωσιακοί τροχοί (19 ιντσών μπροστά και 20 πίσω), σε συνδυασμό με τα φρένα υψηλών επιδόσεων και τα ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S επιτρέπουν γρήγορη οδήγηση με φοβερή πρόσφυση.
Πόσο θα πωλείται;
Για να μπορέσει κάποιος να κάνει δικό του το αυτοκίνητο θα χρειαστεί να εκταμιεύσει αρκετά χρήματα. Η Caterham αναφέρει τιμή που θα ξεκινά στο Ηνωμένο Βασίλειο από 80.000 λίρες (93.539 ευρώ). Είναι ένα ελαφρύ αυτοκίνητο για βαριά πορτοφόλια!