Οι Κινέζοι παρουσίασαν ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο, από τον μεγαλύτερο εγχώριο κατασκευαστή του είδους, που θέλει να στείλει τους ανθρώπους της Tesla «καρφί» στα σχεδιαστήρια. Ο λόγο για το NIO ET5, που στοχεύει απευθείας στο Model 3.
Το ΕΤ5 βασίζεται στο ET7 και δεν το κρύβει, αποτελώντας ουσιαστικά την μικρότερη εκδοχή του ηλεκτρικού μεγαλομεσαίου. O επιθετικός προφυλακτήρας και τα λεπτά φωτιστικά σώματα χαρίζουν ένα ασύγκριτα δυναμικό πρόσωπο στο μεσαίο liftback της NIO, που βλέπει τη γραμμή της οροφής να κλείνει στο πίσω μέρος και να σχηματίζει ένα είδος κουπέ-σεντάν προφίλ. Εκεί συναντάμε και μια εντυπωσιακή λωρίδα LED, η οποία απαρτίζει τα πίσω φανάρια και θυμίζει έντονα τη διαμόρφωση της Porsche Taycan. Συνολικά, η σιλουέτα του ET5 (μήκος 4.790 χλστ., πλάτος 1.960 χλστ., ύψος 1.499 χλστ., μεταξόνιο 2.888 χλστ.) είναι λίγο πιο μεγάλη από αυτή του Model 3, αλλά εξαιρετικά αεροδυναμική (Cd: 0,24).
Ό,τι βλέπουμε εξωτερικά, πολλαπλασιάζεται σε βαθμό έκπληξης εντός της καμπίνας. Η τεράστια οθόνη αφής «α λα tablet» στο κέντρο του ταμπλό και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών είναι απλά το πρόγευμα. Για κυρίως πιάτο, οι Κινέζοι προσφέρουν ολοκληρωμένη εμπειρία επαυξημένης πραγματικότητας, σε συνεργασία με τις NREAL και Nolo. Ειδικά γυαλιά παρέχουν μια μοναδική στο χώρο της αυτοκίνησης θέαση, διάστασης 201 ιντσών και τρισδιάστατης εκτέλεσης! Η ποιότητα της ανάλυσης φτάνει στο επίπεδο 4K, απολαμβάνοντας την αρωγή ενός ηχοσυστήματος Dolby Atmos 7.1.4.
Προφανώς, δεν νοείται ο άνθρωπος πίσω από το τιμόνι να παρακολουθεί ταινίες και ταυτόχρονα να οδηγεί. Για αυτό υπάρχουν τα συστήματα NIO Autonomous Driving (NAD), NIO Aquila Super Sensing και NIO Adam Super Computing, που επιτρέπουν στο ET5 να «αναπτύξει σταδιακά ταχύτητα και να τη διατηρήσει αυτόνομα, σε ρεαλιστικά σενάρια οδήγησης που αφορούν κίνηση σε αυτοκινητόδρομο και αστικές περιοχές». Με άλλα λόγια, ό,τι ισχυρίζεται η Tesla για το Autopilot – απλά, χωρίς τις μηνύσεις και τα ατυχήματα.
Το νέο NIO εξοπλίζεται με δυο ηλεκτροκινητήρες, απόδοσης 204 ίππων εμπρός και 285 ίππων πίσω. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 489 άλογα και 700 Nm ροπής, ικανά να επιταχύνουν το ET5 στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 4,3 δλ. Για την αντίστροφη διαδικασία (100-0 χλμ./ώρα) απαιτούνται μόλις 33,9 μέτρα, απόρροια των 4πίστονων δαγκανών γύρω-γύρω.
Στο φλέγον ζήτημα της αυτονομίας, αναλαμβάνουν 3 διαφορετικές εκδόσεις και μπαταρίες. Η Standard Range είναι 75,4 kWh και μπορεί να ξεπεράσει τα 550 χλμ., η μεσαία Long Range ανεβαίνει στις 100 kWh και πάνω από τα 700 χλμ., ενώ η κορυφαία Ultralong Range των 150 kW υπερβαίνει τα 1.000 χλμ.! Σημειωτέον, οι μετρήσεις αναφέρονται στον κύκλο CLTC (το WLTP της Κίνας).
Οι τιμές ξεκινούν από τις 328.000 γουάν (45.780 ευρώ) και ενδέχεται να δούμε το ET5 στην Ευρώπη, καθώς η NIO αναφέρει πως έχει σχεδιαστεί ώστε να πληροί τις προδιαγραφές των crash tests από τον Euro NCAP, προσδοκώντας μάλιστα σε βαθμολογία 5 αστέρων.