Ένα από τα πιο ξακουστά ονόματα της αυτοκίνησης επιστρέφει, ευτυχώς όχι σε ηλεκτρική μορφή αλλά με έναν πανίσχυρο V8 κάτω από το καπό, να στέλνει πάνω από 660 ίππους στον πίσω άξονα! Ο λόγος για την εμβληματική AC Cobra, η οποία επαναφέρει και υπερτονίζει την αύρα των βροντερών Shelby Cobra 427 από τη δεκαετία του 60.
Η βρετανική AC Cars, που βρίσκεται πίσω και από την αρχέγονη Cobra, εξέλισσε τη σύγχρονη μετενσάρκωση του εικονικού muscle car εδώ και τρία χρόνια. Η Cobra GT Roadster, όπως ονομάζεται, εμφανίζεται άκρατα ρετρό και αντλεί ασταμάτητα έμπνευση από την Cobra των 60’s, παρόλο που μιλάμε για ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο. Οι διαφορές αποτυπώνονται πρώτα από όλα στις διαστάσεις, όπου η GT Roadster φτάνει τα 4.225 χλστ. σε μήκος και ξεπερνά κατά 110 χλστ. την αρχέγονη «Κόμπρα». Ακόμα μεγαλύτερη η απόσταση που τις χωρίζει στο μεταξόνιο, καθώς η καινούργια ρίχνει 284 χλστ. στην πρώτη Cobra (2.570 χλστ. αντί μόλις 2.290).
Οι σύγχρονες πινελιές, φυσικά, δεν λείπουν. Τα LED φωτιστικά σώματα είναι οι κυριότερες εκφραστές του εκσυγχρονισμού, ενώ και οι 19άρες ζάντες με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά Michelin Pilot Sport δίνουν τον τόνο. Το ίδιο ισχύει για το παχύ πλαίσιο του παρμπρίζ και τις πτυσσόμενες χειρολαβές των θυρών. Το αμάξωμα κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου από ανθρακόνηματα και βασίζεται σε ολοκαίνουργιο πλαίσιο, ενώ εντελώς νέα είναι και η καμπίνα των επιβατών. Εκεί συναντάμε μια μίξη αναλογικών και ψηφιακών ενδείξεων, full carbon στο ταμπλό και τα δυο μπάκετ, ενώ δεν λείπουν ούτε οι αερόσακοι ή η οθόνη αφής.
Κάτω από το -πολύ πετυχημένο, είναι η αλήθεια- παρουσιαστικό αναλαμβάνει ο κομπρεσοράτος 5.0 V8 της Shelby GT500, ελαφρώς detuned στα 663 άλογα και τα 780 Nm ροπής (760 άλογα και 847 Nm στην GT500). Η ισχύς μεταφέρεται στον πίσω άξονα μέσω 6τάχυτου χειροκίνητου ή 10τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, καλούμενη να κινήσει 1.496 κιλά. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 3,4 δλ. (δίχως να αναφέρεται αν ο χρόνος αφορά τη μηχανική ή την αυτόματη μετάδοση) και η τελική φτάνει τα 278 χλμ./ώρα, με την AC Cars να υπογραμμίζει την αγωνιστική ρύθμιση της ανάρτησης και τα τεράστια φρένα. Σαν να μας λέει ότι προτεραιότητα του αυτοκινήτου είναι οι στροφές και οι πίστες, όχι οι ευθείες. Εξ ου και τα τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας (Street, Track, Race), αλλά και το ειδικά ρυθμισμένο ABS.
Όσοι δεν είναι τόσο hardcore, μπορούν να επιλέξουν τη βασική ατμοσφαιρική έκδοση με τα 460 άλογα και τα 570 Nm, που θέλει 4,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και σταματά να επιταχύνει στα 250 χλμ./ώρα. Βασική ή όχι, το μόνο σίγουρο είναι ότι όποιος θέλει την ολοκαίνουργια Cobra, θα πρέπει να «ξηλωθεί» για τα καλά. Η τιμή στη Μεγάλη Βρετανία ξεκινά από τις 285.000 λίρες (324.593 ευρώ), με την AC Cars να δηλώνει πως η ετήσια παραγωγή θα περιορίζεται στα 250 κομμάτια.