Η Delta Safarista του μισού εκατ. στο στοιχείο της

Πριν 5 χρόνια είδαμε έκθαμβοι την Automobili Amos, να παρουσιάζει τη Delta Futurista. Ένα ονειρικό restomod της θρυλικής Integrale, με πάνελ από ανθρακονήματα και τιμή 300.000 ευρώ. Από τότε κύλησε πολύ νερό στο μύλο της εν λόγω βιομηχανίας, με τους αριθμούς των restomods να αυξάνονται σταθερά. Τόσο αυτοί της διαθεσιμότητας, όσο κυρίως της τιμής.

Ο Ιταλός καροσερίστας πλέον διαθέτει τη χωμάτινη εκδοχή του αυτοκινήτου, με την ονομασία Safarista. Πηγή έμπνευσης αποτέλεσε η αγωνιστική Integrale, με την «αρματωσιά» του Ράλλυ Σαφάρι. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τα ενισχυμένα αμορτισέρ, οι ευμεγέθεις λασπωτήρες και οι αμιγώς χωμάτινοι τροχοί διευκρινίζουν πως αυτή η Delta αρέσκεται στις εκτός δρόμου περιπέτειες. Εμφανέστερη διαφορά σε σχέση με την κανονική Integrale, δεν είναι άλλη από το τρίθυρο αμάξωμα. Ένα «κορμί» που, όπως στη Futurista, αποτελείται από ανθρακονήματα.

Το εσωτερικό εμφανίζεται απογυμνωμένο, διαθέτοντας roll cage προδιαγραφών Group A, σύστημα πυρόσβεσης και ρεζέρβα στο πίσω μέρος. Τον αγωνιστικό προσανατολισμό της Safarista εντείνουν τα ανάλογα μπάκετ καθίσματα, με ζώνες τεσσάρων ή πέντε σημείων, και το υδραυλικό χειρόφρενο.

Κάτω από το καπό συναντάμε τον 2.0λιτρο τετρακύλινδρο τούρμπο της Delta Integrale, με αναβαθμισμένο κύκλωμα ψύξης για νερό, λάδια και αέρα, συνοδευόμενα από όλες τις απαραίτητες αναβαθμίσεις στο κυρίως hardware (νέο εγκέφαλο/εξάτμιση/εισαγωγή, μεγαλύτερο τούρμπο). Η ισχύς φτάνει τους 400 ίππους και μεταφέρεται στους τέσσερις τροχούς μέσω συνδυασμού 5τάχυτου σειριακού κιβωτίου – αγωνιστικών διαφορικών, με τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση να φροντίζει για την προσαρμογή στις ανάγκες του εκάστοτε ράλλυ. Βέβαια, με κόστος 570.000 ευρώ χωρίς το αυτοκίνητο-«δότη», αμφιβάλλουμε αν κάποιος από τους 10 αγοραστές Futurista θα τολμήσουν να κυνηγήσουν χρόνο σε ειδική διαδρομή.

Άλλο τι θα κάνουν οι αγοραστές, όμως, άλλο οι προδιαγραφές του αυτοκινήτου. Οι Ιταλοί εξελίσσουν τη Safarista με γνώμονα το «πλάκωμα» σε χαλίκια και χώματα, διεξάγοντας τις ανάλογες εξαντλητικές δοκιμές. Η μπλε που βλέπουμε είναι η υπ’ αριθμόν 01, περνώντας από τον απαραίτητο «στίβο μάχης» πριν παραδοθεί στον ιδιοκτήτη της. Παρατηρούμε πως οι μηχανικοί κάλυψαν τα πλαϊνά, ώστε να μην πελεκήσουν το αμάξωμα οι πέτρες και τα χαλίκια, ενώ και οι ζάντες αφενός είναι μικρότερες από όταν είχε παρουσιαστεί η Safarista πρώτη φορά, αφετέρου προέρχονται από τα ράφια του εμπορίου (κάποια «-leggera» της OZ). Οι δυνατότητές της μακριά από την άσφαλτο, όμως, και υπό πίεση, δεν αμφισβητούνται. 

Get it on Google Play Download on the App Store