Το Μάη του 2022 είχε κυκλοφορήσει η είδηση, δια επισήμων χειλών μάλιστα, πως η ρωσική κυβέρνηση σκόπευε να επαναφέρει στη ζωή τη Moskvich. Η επισημοποίηση του γεγονότος δεν άργησε, καθώς τον Οκτώβρη ήρθαν οι σχετικές ανακοινώσεις και στα τέλη Δεκέμβρη, η άλλοτε κραταιά σοβιετική αυτοκινητοβιομηχανία επανήλθε στη δράση.
Η Moskvich λειτουργεί πλέον από το πρώην εργοστάσιο της Renault, που είχε παραχωρηθεί στην τοπική αυτοδιοίκηση της Μόσχας όταν οι Γάλλοι πούλησαν την AvtoVAZ στη ρωσική κυβέρνηση τον περσινό Απρίλιο, έναντι 1 ρουβλίου! Τυπικά οι Ρώσοι πωλούν κανονικά τα νέα τους αυτοκίνητα από τις αρχές Γενάρη, όμως τώρα είναι που ουσιαστικά ξαναμπαίνουν στο παιχνίδι της αγοράς. Το πρώτο τους νέο μοντέλο μετά το 2141 Aleko (ένα rebadged Simca 1307, που έμεινε στην παραγωγή από το 1986 μέχρι το 2002), ήταν το SUV Moskvich 3. Ένα προϊόν επίσης rebadging, αποτελώντας τη ρωσική παραλλαγή του κινεζικού JAC JS4. Επιλογή που συνοδεύτηκε από μια παράλογη τιμολογιακή πολιτική, καθώς ενώ μιλάμε για το ίδιο αυτοκίνητο, το εγχώριας κατασκευής 3 πωλείται στη διπλή τιμή από το εισαγόμενο JS4 (από 2.035.000 ρούβλια αντί 1.019.150)!
Δίχως να μας προξενεί καμία εντύπωση, το B-SUV (4,4 μέτρα μήκος) της Moskvich «πάτωσε» σε πωλήσεις, χάνοντας κατά κράτος σε σχέση και με τον Κινέζο αδερφό του. Με το ζόρι ξεπέρασε τα 100 κομμάτια στο πρώτο τρίμηνο του έτους, τη στιγμή που οι στόχοι ήθελαν 7.000 μονάδες για το ίδιο διάστημα. Προφανώς αν συνεχίσει έτσι, η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία θα οδηγηθεί με μαθηματική ακρίβεια και πάλι στο λουκέτο. Για αυτό αλλάζει προσέγγιση, απευθυνόμενη σε ένα κοινό που γνωρίζει άνθηση στη χώρα: τους αγοραστές σεντάν.
Οι «κούρσες» μια χαρά κρατούν στη Ρωσία (και την Κίνα), σε αντίθεση με την Ευρώπη και πολλές άλλες αγορές. Εδώ έρχεται να «κουμπώσει» το εντυπωσιακό Moskvich 6, που χαρακτηρίζεται από δυναμικές γραμμές και σύγχρονο παρουσιαστικό. Και εδώ πρόκειται για μοντέλο της JAC (το Sehol A5 Plus, καμιά σχέση με το Audi) με άλλα σήματα, που πωλείται στη χώρα εδώ και 3 χρόνια. Σε αντίθεση με το JS4 όμως, υπάρχει μια θεμελιώδης διαφορά. Ενώ το κινεζικό SUV επιβαρύνθηκε ελάχιστα στους τιμοκαταλόγους μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, το A5 Plus είδε την τιμή του σχεδόν να διπλασιάζεται: από 959.000 ρούβλια πριν τον πόλεμο (και τις κυρώσεις), έφτασε να ξεκινά σήμερα από τα 1.79 εκατ. ρούβλια. Κατά συνέπεια, η Moskvich έχει το περιθώριο να λανσάρει τη δική της εκδοχή φθηνότερα, διορθώνοντας την «πατάτα» με το 3.
Το μήκος του φτάνει τα 4.780 χλστ., το πλάτος τα 1.820 χλστ., το ύψος τα 1.492 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.770 χλστ., συνεπώς έχουμε να κάνουμε με ένα πλήρες μεσαίο σεντάν. Ένας τετρακύλινδρος τούρμπο 1.5 λίτρων και 150 ίππων αναλαμβάνει την κίνηση, σε συνδυασμό με 7τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη, ενώ υπάρχει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Το 6 EV διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 193 ίππων και μπαταρία 63,5 kW, που του εξασφαλίζουν αυτονομία 530 χλμ. (βάσει του κινεζικού κύκλου CLTC) και 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ. Μένει να δούμε αν τόσο αυτό όσο και το βενζινοκίνητο, θα πλαισιωθούν από ανταγωνιστικές τιμές. Από σχεδίαση και προδιαγραφές πάντως, έχουν όλα τα φόντα να γίνουν επιτυχίες.